Počela je javna rasprava o novom Zakonu o Agenciji za osiguranje depozita (AOD), za koji Ministarstvo finansija kao predlagač kaže da je neophodan „s obzirom na razvijajući finansijski pejzaž i potrebu za poboljšanim regulatornim okvirima, usklađenim i sa direktivama EU i preporukama Svetske banke“, piše Biznis.rs.
Novi zakon, kako je obrazloženo, ima za cilj da unapredi funkcije Agencije, poboljša njenu operativnu efikasnost i osigura zaštitu deponenata i investitora.
U samom tekstu Nacrta vidljive su izmene kada je reč o sastavu Upravnog odbora, preciziranju izvora sredstava za finansiranje njenog rada kao i detaljnijem uređivanju postupanja AOD kada dođe do unovčavanja imovine (u postupcima stečajeva i likvidacija banaka i drugih institucija iz njene nadležnosti).
Agencija bi, prema aktuelnom Nacrtu zakona, nastavila da obavlja poslove obaveznog osiguranja depozita u Srbiji, upravljala imovinom prenetom u postupku restrukturiranja banaka, obavljala funkciju stečajnog ili likvidacionog upravnika u bankama, društvima za osiguranje i davaocima finansijskog lizinga i organizovala bi i upravljala, kao i do sada, Fondom za zaštitu investitora.
Prema ovom nacrtu, AOD uz saglasnost Vlade obavljala bi još i poslove naplate potraživanja u ime i za račun Republike Srbije i autonomne pokrajine, a u vezi sa postupcima likvidacije ili stečaja banaka, društava za osiguranje i davaoca finansijskog lizinga.
Upravni odbor sa petoro spada na tri člana, novi uslovi za direktora
Aktuelni zakon propisuje da Upravni odbor AOD ima pet članova, od kojih su tri nezavisna i imenuju se na predlog ministarstva finansija, uz prethodnu saglasnost Narodne banke Srbije.
Nacrt novog Zakona o AOD, međutim, predviđa da Upravni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, bez pominjanja „nezavisnosti“, navodi portal Biznis.rs.
„Sve članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Vlada, i to dva na predlog ministra nadležnog za finansije i jednog na predlog Narodne banke Srbije. Predsednik Upravnog odbora bira se iz redova imenovanih članova Upravnog odbora, na predlog ministra nadležnog za finansije“, precizira se u nacrtu.
U nacrtu nema ni kvalifikacionog uslova za imenovanje u UO AOD koji je trenutno na snazi, a koji kaže da može biti imenovano lice „koje ima visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena i najmanje osam godina radnog iskustva u oblastima finansija, bankarstva, osiguranja ili privrednog i finansijskog prava“: nacrt, naime, ne predviđa osam godina radnog iskustva u toj oblasti.
Mandat članova UO bi, ako ovakvo rešenje bude usvojeno, trajao pet godina uz mogućnost ponovnog imenovanja na tu funkciju još dva puta.
Kada je reč o direktoru AOD, on bi trebalo da ima najmanje osam godina iskustva ali na rukovodećim poslovima u državnim organima.
Nacrtom su još definisiani i rokovi unovčenja imovine i namirenja poverilaca u postupcima koje vodi Agencija, kao i načine finansiranja rada AOD.
Valjevski Rajac proglašen za zaštićeno područje: Zabranjuje se gradnja gondole i rudarenje