Vesti iz zemlje

10.07.2016. 10:07

eKapija

Autor: Nova Ekonomija

Srbi nemaju dovoljnu svest o štetnosti alkoholnih pića

U Srbiji tri četvrtine građana ne zna kolika je po zakonu dozvoljena količina alkohola u krvi, navodi se u istraživanju „Navike građana u konzumaciji pića“, koje je predstavljeno u petak, 8. jula 2016. godine, u Privrednoj komori Srbije (PKS).

Predsednik Grupacije uvoznika i distributera alkoholnih pića PKS Predrag Amidžić rekao je da je 23,8% ispitanika znalo da je dozvoljeni nivo alkohola u krvi 0,3 promila, dok je 74,2% reklo da ne zna ili je dalo pogrešan odgovor.

Amidžić je naveo da kao povod za konzumiranje alkohola 43,8% anketiranih navodi proslavu, a 24,6% večernji izazak. Oko 86% najčešće pije u društvu. Na pitanje gde najčešće pije alkohol, 34,4% reklo je da to radi u poseti prijateljima i rodbini, 24,4% kod kuće, a 25,3% u kafiću.

Građani Srbije najviše piju pivo, oko 43,7%, sledi rakija (24,1%), pa vino (20,4%).

Istraživanje je pokazalo da 25,8% smatra da uticaj alkohola zavisi od težine osobe koja ga konzumira, a 55,5% smatra da alkohol podjednako utiče na muškarce i žene.

Kako je saopšteno na skupu, Srbija i dalje ima veliki broj poginulih u saobraćajnim nesrećama, tako da na milion stanovnika njih 80 nastrada u saobraćajnim nesrećama, dok u EU na milion ljudi pogine 50. 

Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Jovica Vasiljević rekao je da Srbija mora još dosta toga da uradi kako bi povećala informisanost građana o bezbednosti u saobraćaju i štetnosti alkohola.

Istraživanje je rađeno u maju 2016. godine, na 1.050 ljudi, a na inicijativu Grupacije uvoznika i distributera alkoholnih pića PKS.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.