Vesti iz zemlje

23.09.2020. 12:51

RTS

Autor: Nova Ekonomija

Srbija ima 30 malih aerodroma, koliko su oni isplativi?

Naša država u svom vlasništvu poseduje aerodrome u Nišu, Kraljevu, Užicu, Kruševcu i Boru, ali se postavlja pitanje koliko je usplativo ulaganje u njihovu infrastrukturu, piše portal RTS-a."Nisu svi i ne treba...

Foto: Pixabay

Naša država u svom vlasništvu poseduje aerodrome u Nišu, Kraljevu, Užicu, Kruševcu i Boru, ali se postavlja pitanje koliko je usplativo ulaganje u njihovu infrastrukturu, piše portal RTS-a.

„Nisu svi i ne trebaju svi aerodromi da budu međunarodni i da imaju redovan saobraćaj. Kada pričamo o isplativosti malih aerodroma, moramo znati da pre svega ti aerodromi sami po sebi ne mogu biti komercijalno održivi ako o tome govorimo, ali doprinos koji mogu da daju zajednici je neizmeran“, napominje direktor JP „Aerodromi Srbije“ Mihajlo Zdravković.

Nadomak Kruševca trenutno je u izgradnji aerodrom Rosulje i kada bude završen služiće za komercijalne i kargo-letove, a država je do sada uložila 32 miliona dinara u taj projekat.

U Ministarstvu gređevine kažu da će u taj aerodrom uložiti šest miliona evra do 2023. godine.

Sa aerodroma Morava u Lađevcima prošle godine letelo se za Beč, pandemija je sprečila uspostavljanje linije do Soluna, ali se ne odustaje od tih planova.

Gradske vlasti u Kraljevu najavljuju da će biti izgrađena i nova pista, pa se nadaju da će aerodrom postati i centar kargo saobraćaja u ovom delu Srbije.

BOR I UŽICE IMAĆE KOMERCIJALNE AERODROME

„To je baza za pilote, to je nešto što u ovom trenutku može da radi takozvani neki tercijarni saobraćaj. Ne verujem da postoji mali aerodrom u Evropi koji je finansijski isplativ, ali ih ima svugde“, primećuje pilot Goran Bošković.

Za privrednike širom Srbije koji sarađuju sa kompanijama iz sveta avio-saobraćaj je od neprocenjivog značaja.

„Mi u namenskoj na postojanje takvog aerodroma gledamo u pogledu privrednog razvoja i posete potencijalnih stranih investitora koji bi investirali u razvoj novih firmi i u razvijanje postojećih“, napominje Života Vučić iz kompanije PPT Namenska Trstenik.

Od mreže malih aerodrome direktno ili indirektno najviše koristi imaće privreda, turizam, ali i ljudi koji žive u dijaspori.

AERODROM PONIKVE KOD UŽICA ČEKA BOLJE DANE, SELO OPORAVAK POLJOPRIVREDE

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.