Srbija

14.08.2017. 11:29

Autor: Nova Ekonomija

Srbija je mala, naše kompanije moraju da izađu na strano tržište

Srbija

14.08.2017. 11:29

Srbija je malo tržište i kompanije koje žele uspešno da posluju moraju da izađu na strana tržišta i ponude svoje proizvode. Zbog toga je bitno da se ostvare kontakti sa inostranim kompanijama, ali i ispoštuju standardi i rokovi. Domaći izvoznici očekuju pomoć države na tom putu, a jedan od problema je, kažu, komplikovana administracija.

Privredna komora Srbije raznim aktivnostima pruža priliku domaćim kompanijama da se povežu sa stranim firmama i na taj način sagledaju svoje mogućnosti, vide gde i kako stoje na globalnom tržištu i koji su im izazovi, rekla je u Novom danu Katarina Momčilović, rukovodilac Centra za bilateralnu saradnju Privredne komore Srbije.

„Svi bi voleli da izvoze, ali morate biti upoznati sa svojim mogućnostima i potencijalima“, rekla je Momčilović.

Odlična prilika za to su, kako kaže, sajmovi koji se redovno organizuju i obilaze.

„Mi organizujemo i učešća na međunarodnim sajmovima. Upravo je ‘Entero’ jedna od 10 firmi koje će izlagati na Sajmu građevine u Kazahstanu u oktobru. Do kraja godine imamo još nekih osam sajmova koje ćemo da organizujemo, a već smo organizovali sedam sajmova, na kojima je učestvovalo 78 kompanija iz Srbije. Procenjena vrednost izvoznih poslova je oko 20 miliona evra, što nije zanemarljivo“, rekla je Momčilović.

Ona kaže da firme zainteresovane za izvoz moraju redovno da se informišu o projektima pomoći.

„PKS aktivno radi na internacionalizaciji poslovanja i pružanju podrške izvozno orjentisanim kompanijama kroz različite projekte – Dane dobavljača, bilateralne susrete, privredne delegacije, poslovne forume, konferencije – sve su to prilike da oni upoznaju potencijalne poslovne partnere“, rekla je Momčilović.

Ivona Ivanović, predstavnica izvozno orijentisane kompanije koja se bavi proizvodnjom nameštaja od drveta i opremanjem enterijera Entero d.o.o, rekla je u Novom danu da ta kompanija izvozi na razna tržišta u svetu, poput Rusije, koja im je glavno tržište, ali i u Crnu Goru, Hrvatsku, Kazahstan, Tadžikistan, Švajcarsku. Ono što je u tom poslu bitno, kaže, je poštovanje kvaliteta i zadatih rokova.

„U toj trci s vremenom i poštovanjem rokova, kvalitet ne sme da trpi“, rekla je Ivanović.

Na pitanje šta država može da učini da im olakša poslovanje, ona navodi da bi trebalo da napravi olakšice na administrativnom nivou, jer često, kako kaže, „papirologija može da bude teška“.

Momčilović je najavila još jedan projekat koji je namenjen jačanji izvoznih kapaciteta domaćih kompanija.

Pet domaćih kompanija, uz podršku Privredne komore Srbije, učestvovaće u intenzivnim programima obuke za izvoznike, koji su namenjeni jačanju izvoznih kapaciteta malih i srednjih preduzeća. Po završetku treninga, za predstavnike firmi biće organizovani bilateralni susreti u Indiji, SAD, Kamerunu, Čileu i Kanadi, što je odlična prilika za uspostavljanje saradnje sa firmama u ovim zemljama, rekla je Momčilović.

Program se realizuje u okviru Ready2Go projekta koji sprovodi međunarodni konzorcijum privrednih institucija i organizacija, među kojima je i PKS. Vodeći partner je Promos agencija iz Milana.

Ikea kao konkurencija domaćim firmama

Ivona Ivanović, kao predstavnica firme koja se bavi nameštajem, kaže da ta firma ne vidi Ikeu kao nekoga ko će njenoj firmi ugroziti poslovanje, jer, iako iz iste oblasti, one imaju različite programe i proizvode.

„Iako smo iz iste industrije, Ikea se bavi proizvodnjom, a mi se bavimo realizacijom projekta, koji podrazumeva čitav niz usluga, što nije deo Ikeine ponude“, rekla je.

Momčilović takođe smatra da proizvođače iz te industrije ne treba da bude strah od Ikee.

„Konkurencija je više nego dobrodošla“, kaže ona i dodaje: 

„Naše firme su već poznate i prepoznate kod drugih“.

Ono što domaće firme koj budu želele da posluju sa Ikeom treba da urade, je da vide šta to Ikei treba, koji su to proizvodni programi, ali i standardi koje ona zahteva.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.