Srbija će biti garant za 15 miliona evra kredita preduzeću Srbija Kargo. Srbija Kargo bi uz pomoć kredita trebalo da obnovi svoj vozni park i vrati u saobraćaj lokomotive koje se trenutno ne koriste. Time bi se smanjio broj lokomotiva koje uzima u zakup, navodi se u predlogu zakona o davanju garancije.
Kredit će Srbija Kargo uzeti od Poštanske štedionice, a uslov za dobijanje kredita je bilo da Srbija da državnu garanciju.
Novac iz kredita biće korišćen za redovne opravke lokomotiva i teretnih kola, za remont jednog dizel motora, redovno i vanredno održavanja elektro lokomotiva i popravku i kompletiranja lokomotiva iz udesa, kao i za nabavku monoblok točkova za oko sto teretnih kola.
Na ovaj način bi se za železnički saobraćaj obezbedilo, u startu šest voznih lokomotiva (dizel i elektro), pet dizel lokomotiva za manevrisanje, 300 teretnih kola, kao i vraćanje svih lokomotiva serije 193 u saobraćaj (koje čekaju zamenu točkova).
Obnova voznog parka trebalo bi da utiče na povećanje obima prevoza do 17 odsto, odnosno na povećanje prihoda od prevoza do 20 odsto.
Kako se navodi u obrazloženju, Srbija očekuje rast robne rezerve „pa samim tim i potrebe prevoza robe železnicom“.
To se posebno odnosi na prevoz za velike strateške privredne sisteme, kao što su Hbis, EPS, NIS, Zijin, ali i na narastajuće potrebe u kontejnerskom transportu.
Ugovorom o kreditu dogovorena je godišnja kamatna stopa od 4% + šestomesečni EURIBOR. Period trajanja kredita je 98 meseci, uključujući grejs period u trajanju od 26 meseci.
Subvencije železničkim preduzećima prošle godine premašile 150 miliona evra