Srbija se našla na trećem mestu po kvalitetu usluga, pokazalo je poslednje istraživanje agencije za tajnu kupovinu Heraklea o kvaliteti usluge u regionu. Slovenija je zadržala prvo mesto, a na drugom mestu je Hrvatska. Iza nas su ostale Bosna i Hercegovina, Makedonija i Crna Gora.
Srbija se našla na trećem mestu sa rezultatom od 68 odsto, što je pad od osam procenata u odnosu na prošlu godinu, dok četvrto mesto dele Makedonija i BiH, s rezultatom od 66 odsto. Poslednje mjesto zauzela je Crna Gora s rezultatom od 63 odsto.
Iako je to za pet odsto bolje bolje nego prošle godine, iz Heraklee napominju da u toj zemlji još ima najviše mesta za unapređenja kvaliteta usluga.
Heraklea je istraživanje o kvalitetu usluga sprovela osmi put za redom u saradnji s agencijama za tajnu kupovinu (mystery shopping) u regionu. U istraživanju su učestvovale Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija, Slovenija, Hrvatska i Srbija, a tajni kupci posetili su 800 različitih objekata poput salona automobila, banaka, benzinskih stanica, maloprodajnih i turističko-ugostiteljskih objekata, supermarketa i drugih uslužnih delatnosti.
U istraživanju se merilo pet osnovnih elemenata „dobre, odnosno kvalitetne usluge“, kao što su pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda i zahvaljivanje na poseti.
Kada su pozdravi u pitanju Hrvatska se nalazi na prvom mestu s rezultatom od 87 odsto, dok je najgora u nuđenju dodatnog proizvoda s rezultatom od 37 odsto, što je isto kao lani. Slovenija je prva u toj kategoriji i ima rezultat od 60 odsto, što je za njih pad od 2 odsto.
Slovenija je ostvarila prvo mesto u kategorijama zahvaljivanja i nuđenja dodatnog proizvoda, dok u kategoriji poznavanja proizvoda prvo mesto deli s Hrvatskom, a u kategoriji utvrđivanja potreba i želja kupaca kao vodeća se istakla Makedonija