Kupci u centralnoj i zapadnoj Evropi imaju više poverenja u prodavce polovnih automobila nego u istočnoj Evropi, gde su prevare češće, pokazalo je istraživaje kompanije carVertical koje je urađeno u 17 zemalja.
Istraživanje koje je nedavno uradila ta kompanija, ispitujući 4.500 kupaca polovnih automobila, pokazalo je da je poverenje u prodavce polovnih automobila različito u različitim zemljama.
Ispitanici su odgovarali na pitanje da li veruju prodavcima polovnih automobila, da li misle da je bezbedno kupiti polovno vozilo i da li očekuju da prodavci ispune svoja obećanja.
U Srbiji je poverenje u prodavce polovnih automobila srednje u odnosu na druge zemlje.
Zemlje u kojima ljudi najviše veruju prodavcima su Velika Britanija, Finska, Slovenija, Nemačka, Slovačka i Republika Češka.
KOJIM POLOVNIM AUTOMOBILIMA NAJBRŽE PADA VREDNOSTMeđutim, imati veliko poverenje u prodavce ne znači i da zaslužuju to poverenje, navodi se u saopštenju kompanije carVertical. U Velikoj Britaniji, kilometraža je premotana kod 14,5 odsto automobila, što ukazuje na to da tržište polovnjaka nije transparentno. Pošto Britanci veruju prodavcima više nego ljudi u drugim zemljama, oni su možda podložniji prevarama.
Matas Buzelis, stručnjak za automobilizam i šef komunikacija kompanije carVertical, objašnjava da se Velika Britanija mnogo razlikuje od ostatka Evrope jer je tamo udeo uvezenih polovnih automobila znatno manji.
PONUDA POLOVNIH AUTOMOBILA MANJA I DO 40 ODSTO„Zbog manjeg udela uvezenih vozila na tržištu, u Velikoj Britaniji prekogranični uvoz polovnih automobila je manji. To znači da je rizik od nabavke automobila sa lažnom kilometražom možda manji, premda tržište Ujedinjenog Kraljevstva muče drugačiji problemi. Skriveni otpis i problemi sa neizmirenim finansiranjem mogu da dovedu do loših iskustava pri kupovini automobila na tom tržištu“, kaže Buzelis.
Najniže poverenje vlada u Istočnoj Evropi
Među zemljama sa srednjim poverenjem su Francuska, Srbija, Letonija, Poljska, Italija, Hrvatska i Rumunija. Čini se da su kupci u tim zemljama svesniji postojanja nepoštenih prodavaca i da su oprezniji prilikom kupovine polovnjaka.
Najmanje poverenje u prodavce je u Estoniji, Litvaniji, Mađarskoj i Bugarskoj.
Te zemlje imaju dugu istoriju prevara u pogledu automobila. Mnogim vozilima je premotana kilometraža ili su učestvovala u težim nezgodama u prošlosti. Pošto su mnogi vozači u tim zemljama bili žrtve nepoštenih prodavaca, prosečno poverenje je nisko.
Prodavci-prevaranti nude dobre cene, ali često nauštrb realne istorije vozila.
Istraživanje je pokazalo da milenijalci ne veruju prodavcima polovnih automobila.
Prema istraživanju kompanije carVertical, 55 odsto vozača koji znaju mnogo o tehničkim aspektima automobila veruje prodavcima. Međutim, ljudi sa manje znanja o automobilima obično imaju manje poverenje (17,5 odsto).