Srbija

27.07.2022. 13:07

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Srednje poverenje u prodavce polovnjaka u Srbiji

guma i auto Foto: Nova ekonomija/Paola Felix Meza

Srbija

27.07.2022. 13:07

Kupci u centralnoj i zapadnoj Evropi imaju više poverenja u prodavce polovnih automobila nego u istočnoj Evropi, gde su prevare češće, pokazalo je istraživaje kompanije carVertical koje je urađeno u 17 zemalja.

Istraživanje koje je nedavno uradila ta kompanija, ispitujući 4.500 kupaca polovnih automobila, pokazalo je da je poverenje u prodavce polovnih automobila različito u različitim zemljama.

Ispitanici su odgovarali na pitanje da li veruju prodavcima polovnih automobila, da li misle da je bezbedno kupiti polovno vozilo i da li očekuju da prodavci ispune svoja obećanja.

U Srbiji je poverenje u prodavce polovnih automobila srednje u odnosu na druge zemlje.

Zemlje u kojima ljudi najviše veruju prodavcima su Velika Britanija, Finska, Slovenija, Nemačka, Slovačka i Republika Češka.

KOJIM POLOVNIM AUTOMOBILIMA NAJBRŽE PADA VREDNOST

Međutim, imati veliko poverenje u prodavce ne znači i da zaslužuju to poverenje, navodi se u saopštenju kompanije carVertical. U Velikoj Britaniji, kilometraža je premotana kod 14,5 odsto automobila, što ukazuje na to da tržište polovnjaka nije transparentno. Pošto Britanci veruju prodavcima više nego ljudi u drugim zemljama, oni su možda podložniji prevarama.

Matas Buzelis, stručnjak za automobilizam i šef komunikacija kompanije carVertical, objašnjava da se Velika Britanija mnogo razlikuje od ostatka Evrope jer je tamo udeo uvezenih polovnih automobila znatno manji.

PONUDA POLOVNIH AUTOMOBILA MANJA I DO 40 ODSTO

„Zbog manjeg udela uvezenih vozila na tržištu, u Velikoj Britaniji prekogranični uvoz polovnih automobila je manji. To znači da je rizik od nabavke automobila sa lažnom kilometražom možda manji, premda tržište Ujedinjenog Kraljevstva muče drugačiji problemi. Skriveni otpis i problemi sa neizmirenim finansiranjem mogu da dovedu do loših iskustava pri kupovini automobila na tom tržištu“, kaže Buzelis.

Najniže poverenje vlada u Istočnoj Evropi 

Među zemljama sa srednjim poverenjem su Francuska, Srbija, Letonija, Poljska, Italija, Hrvatska i Rumunija. Čini se da su kupci u tim zemljama svesniji postojanja nepoštenih prodavaca i da su oprezniji prilikom kupovine polovnjaka.

Najmanje poverenje u prodavce je u Estoniji, Litvaniji, Mađarskoj i Bugarskoj.

Te zemlje imaju dugu istoriju prevara u pogledu automobila. Mnogim vozilima je premotana kilometraža ili su učestvovala u težim nezgodama u prošlosti. Pošto su mnogi vozači u tim zemljama bili žrtve nepoštenih prodavaca, prosečno poverenje je nisko.

Prodavci-prevaranti nude dobre cene, ali često nauštrb realne istorije vozila.  

Istraživanje je pokazalo da milenijalci ne veruju prodavcima polovnih automobila.

Prema istraživanju kompanije carVertical, 55 odsto vozača koji znaju mnogo o tehničkim aspektima automobila veruje prodavcima. Međutim, ljudi sa manje znanja o automobilima obično imaju manje poverenje (17,5 odsto).

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.