Vesti iz zemlje

04.03.2024. 13:06

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Šta se zapravo desilo sa dozvolama Er Pinka?

Foto: Pixabay

Agencija Evropske unije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) sprovela je odit u tri srpske avio-kompanije (Air Pink, Air Emeralds i Star Fly Wings) i od njih tražila pristup internoj dokumentaciji koja se odnosi na ispunjenje obaveza prema TCO (Third Country Operator) sertifikatu koji i izdaje EASA. U vreme odita inspektorima EASA nije dostavljena kompletna tražena dokumentacija od strane ovih kompanija, pa je ta EU agencija ostavila rok operaterima da navedenu dokumentaciju dostave pod pretnjom suspenzije TCO sertifikata, saopštio je Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije. 

Nedeljnik Radar objavio je prošle nedelje da je telo Evropske unije za civilni saobraćaj (EASA)  tražilo da avio kompanija Er Pink, čiji je suvlasnik Željko Mitrović, vrati tri AOC dozvole za letenje, što su oni i učinili i da to praktično znači da su njihovi avioni prizemljeni i da je rad te avio kompanije obustavljen.

EASA je u odgovoru Novoj ekonomiji navela da je ona nadležni organ za utvrđivanje da li su operateri iz trećih zemalja ovlašćeni da obavljaju komercijalne letove do, iz ili unutar država članica EU (Third Country Operator Authorisation – TCOA). EASA je tada navela i da ne komentariše odluke u vezi sa TCOA.

EASA je pojasnila i da ona nije nadležni organ za nadzor nad AOC sertifikatima koje izdaje nadležni organ trećih zemalja, a ovom slučaju to je Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije.

Šta se zapravo desilo?

Agencija Evropske unije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) je 22. februara izvršila odit u tri srpska operatera u vazdušnom saobraćaju (Air Pink, Air Emeralds i Star Fly Wings) u skladu sa njihovim ovlašćenjima sadržanim u regulativi koja se odnosi na TCO (Third Country Operator) čiji sertifikat poseduju navedeni operateri, piše u saopštenju Direktorata civilnog vazduhoplovstva. 

Provera ispunjenosti uslova iz TCO sertifikata je u isključivoj nadležnosti EASA, budući da su oni izdavaoci navedenog sertifikata.

TCO sertifikat omogućava operaterima iz trećih zemalja (van EU) da obavljaju saobraćaj u vazdušnom prostoru EU, koji se izdaje isključivo na osnovu važećih sertifikata (AOC), a koji izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije.

U toku odita, a u skladu sa preuzetim obavezama navedenih kompanija koje proističu iz TCO sertifikata, od kompanija je zatražen pristup internoj dokumentaciji operatera koja se odnosi na ispunjenje obaveza prema tom sertifikatu.

„Imajući u vidu, da u vreme odita inspektorima EASA nije dostavljena kompletna tražena dokumentacija, EASA je ostavila rok operaterima da navedenu dokumentaciju dostave pod pretnjom suspenzije TCO sertifikata“, naveo je Direktorat.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva je u skladu sa svojim ovlašćenjima utvrđenim u Zakonu o vazdušnom saobraćaju, pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor i navedenim kompanijama uputio zahtev za dostavljanje tražene dokumentacije u roku od tri dana, koja je bila predmet odita inspektora EASA.

Pre isteka utvrđenog roka za dostavu dokumentacije, Direktorat je dana 26.2.2024. godine, primio zahteve od sva tri operatera za stavljanje van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera (AOC).

„Shodno navedenim zahtevima, Direktorat je doneo rešenja kojim se stavljaju van snage navedeni sertifikati za sve tri kompanije, čime su sve tri kompanije izgubile pravo za obavljanje javnog avio prevoza“,  piše u saopštenju.

Direktorat navodi da je obavestio EASA o stavljanju van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera za sva tri operatera.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.