Svi vozači koji promene nešto na automobilu moraće to da prijave MUP-u. Kako kažu nadležni, to nije nikakav hir nadležnih nego jednostavno primena važećeg Zakona o bezbednosti saobraćaja, odnosno Pravilnika o ispitivanju vozila, koji je poslednje izmene pretrpeo još početkom 2015. godine.
„Vozači koji dođu sa bilo kakvom bitnom izmenom na automobilu na tehnički pregled moraju da imaju i odgovarajuću dokumentaciju, potvrdu ili atest. Tu nema ništa sporno“ – kaže Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije.
Pravilnik o ispitivanju vozila kaže da je „prepravljeno vozilo“ svako vozilo na kom su izvršene promene konstruktivnih karakteristika kojim se menja namena ili vrsta vozila, ili deklarisane tehničke karakteristike vozila, uređaja i sklopova kao i ostali vidovi prepravki koje se mogu uočiti. To znači da sve što je u saobraćajnoj dozvoli navedeno mora da bude potvrđeno i na tehničkom pregledu. Pojam prepravki vozila je dosta širok i obuhvata ne samo ugradnju TNG ili CNG uređaja, već i lepljenje tamnih folija na stakla vozila.
Zakon je tu jasan: svaka prepravka, od ugradnje opreme za auto-plin, do na primer skidanja krova vozila za pravljenje kabrioleta mora da prvo ima dozvolu proizvođača za željene prepravke, a zatim i odgovarajuće ateste ovlašćenih ustanova, poput na primer Mašinskog fakulteta ili Centra za motorna vozila AMSS.
„To se odnosi i na masu vozila. Nije isto da li imate rezervoare za CNG ili ne u „gepeku“ vozila, zadnja sedišta ili ne. Ili, ugrađen kip-uređaj. Bitno izmenjena masa utiče i na vozne karakteristike poput dužine traga kočenja“, kaže Dragan Zorić, iz jednog beogradskog centra za tehnički pregled i dodaje:
„Vozači dođu automobilom iz kog su izvadili TNG uređaj i sami kada zatražimo da imaju odgovarajuću potvrdu nađu se u čudu“.