Broj kineskih turista u Beogradu je u prva tri meseca ove godine veći 100 odsto u odnosu na isti period lane.
Posle proglašenja srpske prestonice za jednu od najpopularnijih destinacija na Sajmu turizma u Šangaju, očekuje se još veća posećenost, kažu u Turističkoj organizaciji Beograda.
U razgovoru za Tanjug, direktor TOB-a Miodrag Popović podseća da se već krenulo sa promocijom na kineskom tržištu, a rezultati su, kaže, vidljivi, međutim, ističe da nedostaju vodiči sa znanjem kineskog jezika iako postoje svi uslovi da se to prevaziđe.
Ukazujući da je prvi redovan kurs za turističke vodiče u septembru, Popović je apelovao na studente kineskog jezika da se prijave, rekavši da to ne predstavlja samo dodatni izvor prihoda za njih već i mogućnost da počnu da rade u turizmu.
Povećanju broja turista doprineće direktna linija za Peking, a od januara ove godine Srbija ima bezvizni režim sa Kinom. Dva meseca od te odluke, u martu 2017. Beograd je već ostvario značajne rezultate po pitanju dolazaka gostiju iz Kine.
„Broj dolazaka je veći za nekih 124 procenata, a broj noćenja za 116 procenata. To je razlog za optimizam. Imamo i spotove sa Novakom Đokovićem i Batom Živojinovićem, planiramo da učestvujemo na sajmovima u nekoliko oblasti u Kini, a bićemo mnogo više prisutni na društvenim mrežama“, rekao je Popović.
On je naglasio da je Beograd za posetioce iz daleke Kine spreman i po pitanju gastronomije.
„Prethodnih par meseci postoji veliki interes naših agencija za kinesko tržište, najbolje je pronaći, a mi možemo u tome pomoći, patrnere u samoj Kini. Mi upućujemo strane agencije, tur operatore turističke agencije na operatore u Beogradu i tako posao najbolje funkcioniše“, kaže direktor TOB-a.
Kaže da već sada imamo tri, četiri kineske turističke agencije koje su srpske. Reč je o kineskim državljanima koji su došli u Beograd i otvorili agencije za dovođenje kineskih gostiju, što takođe pokazuje da Beograd postaje značajna destinacija za Kineze.
Što se tiče ukupnih rezultata Beograd od početka godine ima rast broja turista i to već četvrtu godinu zaredom, najčešći su to gosti iz regiona, ali ne samo iz zemalja bivše Jugoslavije.
„Imamo i goste iz Turske koji su i dalje ubedljivo najbrojniji, zatim iz Grčke koji rastu godišnje po stopi od sto procenata, a imamo sve veći broj posetilaca iz Izraela, Nemačke, Velike Britanije…“, rekao je Popović.