Vesti iz zemlje

20.05.2020. 13:40

Digitalna Srbija

Autor: Nova Ekonomija

Tokom epidemije 35 odsto kompanija ubrzalo digitalizaciju

Foto: Digitalna Srbija

Iako se poslovanje u mnogim sferama usporilo usled koronavirusa, više od 55 odsto kompanija van IT sektora u ovom periodu nije odustalo od započetih procesa digitalne transformacije, dok je svaka treća kompanija svoje digitalne projekte čak i ubrzala, navodi se u novoj analizi koju je predstavila „Digitalna Srbija“. 

U izveštaju koji ukazuje na uticaje pandemije COVID-19 na digitalnu privredu u Srbiji, ovog puta sa fokusom na digitalne projekte u tradicionalnim industrijama, dodaje se da 80 odsto ispitanika smatra da digitalne tehnologije menjaju njihovu industriju „umereno ili veoma intenzivno“, kao i da 70 odsto tradicionalnih kompanija trenutno planira da uvede nove projekte u domenu digitalne transformacije.

Tu se prevashodno misli na razvoj novih digitalnih proizvoda, saradnju sa startapima i drugim inovativnim kompanijama, kao i unapređenja korisničkog iskustva ili postojećih digitalnih proizvoda.

Prema podacima iz „Skenera digitalne privrede“ koje je obezbedila Infostud grupa, očigledan je pad u broju oglašenih pozicija od strane poslodavaca čija je primarna delatnost povezana sa informacionim tehnologijama, dok je broj oglasa za IT poslove u drugim sektorima bio u porastu. 

„Značajno je to što je istraživanje pokazalo da se jedan deo tradicionalnih kompanija okreće inovativnim projektima u vreme krize, ali je u isto vreme važno da o digitalnoj privredi ne razmišljamo kao o odgovoru na vanredne okolnosti. Naime, mnogi su digitalna rešenja videli kao spas u prethodnim mesecima. Ona to jesu bila, ali je ova situacija u isto vreme trebalo da nam pokaže da digitalna transformacija može da ima mnogo dugoročnije efekte i da su rešenja koja su uvedena praktično preko noći kako bi osigurala kontinuitet poslovanja tu da ostanu na duže staze“, rekao je Petar Jovanović, član Upravnog odbora Inicijative „Digitalna Srbija“.

Ubrzana digitalizacija ipak nije zaustavila pad digitalne privrede. Slično kao i kod drugih grupa ispitanika koje je obuhvatilo ovo istraživanje, više od polovine tradicionalnih kompanija se požalilo da je pandemija COVID-19 uticala negativno na prodaju proizvoda i usluga.

Podsećamo da je prvobitno istraživanje pokazalo da čak dve trećine startapa beleži pad prodaje veći od 60 odsto, a polovina digitalnih kompanija i frilensera pad prihoda veći od 30 odsto.

S druge strane, tek deset odsto aktera beleži rast prihoda, što digitalnu privredu, uprkos očekivanjima, čini izuzetno pogođenom.

Do sada je u istraživanju učestvovalo više od 400 predstavnika domaće digitalne privrede. Sve prikupljene podatke analizira Inicijativa „Digitalna Srbija“ uz podršku konsultantske kuće PwC, koja je i član ove organizacije. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.