Vesti iz zemlje

29.12.2021. 10:33

Catalyst Balkans/Ivana Minović

Autor: Nova Ekonomija

Top 10 društveno odgovornih akcija u 2021. godini

2020. je bila godina velike krize ali i velike solidarnosti, godina koja nam je pokazala kako kriza može da ujedini i pokaže najbolje u svima nama. Prema istraživanjima koje sprovodi Catalyst Balkans o stanju filantropije „Srbija daruje&ldqu...

Foto:Catalyst Balkans

Autorka teksta je Ivana Minović, menadžerka marketinga i komunikacija u organizaciji Catalyst Balkans.

2020. je bila godina velike krize ali i velike solidarnosti, godina koja nam je pokazala kako kriza može da ujedini i pokaže najbolje u svima nama. Prema istraživanjima koje sprovodi Catalyst Balkans o stanju filantropije „Srbija daruje“, 2020. godina je bila rekordna kada su u pitanju dobrotvorna davanja – skoro tri puta su bila veća nego prethodne godine. 

Kada je korporativni sektor u pitanju, čini se da je u celom regionu bio najaktivniji i veoma brzo odreagovao na krizu tokom 2020. 

Ali i 2021. se pokazao kao prilično aktivan i, što je veoma interesantno, uglavnom okrenut strateškim davanjima i rešavanju važnih tema poput smanjenja siromaštva, podrške deci, ženama, pružanju psihološke podrške koja je ove godine bila neophodna mnogima kao posledica pandemije, i mnogih drugih.

Ova godina je bila ujedno i godina kada su se žene dovoljno osnažile i podigle svoj glas protiv nasilja koje trpe, ili su trpele u prošlosti, progovorile su o svojim problemima, pa zato i ne čudi velika podrška od strane kompanija koje su zauzele svoj stav po tom pitanju i veoma otvoreno podržale žene.

Ovogodišnja kampanjа Avon Srbije Reci NE nasilju nad ženama, fokusirana je na podizanje svesti o verbalnom nasilju, kao jednom od najčešćih vidova zlostavljanja u partnerskim odnosima.

Povodom Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama, snimljen je video koji je izazvao snažne reakcije na društvenim mrežama. Ujedno, video ima za cilj da ohrabri žene kojima zatrebaju pomoć i savet, da se jave na besplatan broj telefona Autonomnog ženskog centra 0800 100 007 koji još od 1993. godine pruža podršku ženama sa iskustvom nasilja. 

U okviru ove akcije, kompanija Avon je ovoj organizaciji najavila i donaciju vrednu milion i po dinara, za podršku redovnih aktivnosti tokom 2022. godine. Te aktivnosti obuhvataju direktnu psihosocijalnu i pravnu pomoć ženama koje doživljavaju neki vid fizičkog ili psihičkog nasilja.

Podršku ženama koje su progovorile o svojim iskustvima vezanim za neki vid nasilja pružila je i Cockta. Nedavno je pokrenuta kampanja #NisamPrijavila preko društvene mreže Twitter, a Cockta je hrabro podržala ovu temu i time pokazala svoj stav o veoma teškom društvenom problemu u Srbiji. 

Takođe su podržali i inicijativu #NisiSama koja je pokrenuta početkom godine a u cilju podrške hrabrim devojkama i ženama koje su prijavile seksualno nasilje i suočile se sa velikim problemima i osudom javnosti zbog toga.

Još jedna veoma važna tema ove godine je psihološko stanje tokom pandemije jer je izolacija pojačala mentalne poremećaje kod velikog broja ljudi. Tom temom se bavila kampanja „Nesalomivi„, koju je pokrenula Hemofarm Fondacija

Cilj kampanje je bila zajednička borba protiv depresije i stigme koja prati obolele, a u prva tri meseca implementacije omogućila je da pomoć i podršku dobije više hiljada ljudi. Hemofarm Fondacija je skrenula pažnju na važan društveni problem i ponudila rešenja ljudima kojima je to bilo potrebno.

Nije izostala ni podrška roditeljima. Kompanija MK Grupa i Aik Banka (koja je u sklopu MK grupe) su godinama pomagale i podržavale roditelje u okviru svoje grupacije i internog projekta pod nazivom „Podrška porodici“

Ove godine su rešili da taj projekat preraste u veliki društveno odgovorni projekat kojim će pomagati roditeljima, tako što su svoje donacije usmerili ka porodilištima u celom regionu. U Srbiji je njihova donacija usmerena ka porodilištu u okviru KBC „Dr Dragiša Mišović“ za renoviranje prijemnog odeljenja i proširenje kapaciteta ambulanti za preglede trudnica.

Još jedna važna akcija koja je okrenuta podršci ženama i prevenciji kada govorimo o njihovom zdravlju, jeste akcija za borbu protiv raka dojke, kompanije Avon Srbija

U okviru ove akcije, Avon je svojom donacijom omogućio rad pokretnog mamografa, sa ciljem da se obezbede besplatni pregledi i podstakne rana dijagnostika kod žena starijih od 45 godina.

Veoma važno je napomenuti da mnoge žene nisu u mogućnosti da dođu do mamografskog pregleda, koji je veoma važan preventivni pregled u životnoj dobi preko 45 godina života, pa je ova akcija imala neizmernu važnost za veliki broj žena. O tome govori i podatak da je akcija bila produžena usled ogromnog interesovanja žena.

Akcija usmerena da pomogne Svratištu za decu u Beogradu pod nazivom „Za lepši život svakog deteta„, pokrenuta je od strane Lidl Srbija i Essity. Tokom trajanja kampanje koja je pokrenuta u oktobru ove godine, od svakog kupljenog Zewa i Libresse proizvoda u Lidlu se odvajalo po 20 dinara za donaciju Centru za integraciju mladih. Na ovaj način prikupljeno je 30.000 evra za obnovu Svratišta za decu u Beogradu, kroz koje na dnevnom nivou prođe u proseku oko čak 70 dece. 

Jedan od važnih projekata jeste društveno odgovorni program „Svet kakav želiš“ kroz koji je kompanija A1 Srbija pružila mentorstvo i finansijsku podršku važnim inicijativama iz oblasti javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije.

Grupa stručnjaka je, uz predstavnike kompanije A1 i Propulsion, partnera na programu, nominovala i odabrala tri projekta koji imaju nacionalnu pokrivenost, tiču se obrazovanja, javnog zdravlja i ekologije, sa izraženim karakteristikama tehnološkog unapređenja i održivosti, a uz to rešavaju goruće probleme društva koji se tiču šire zajednice.

U prvom ciklusu je za realizaciju inicijativa dodeljeno ukupno 10 miliona dinara. Drugi ciklus je obuhvatio 3 projekta a uloženi iznos je 9 miliona dinara.

Nedavno su Mastercard i Nacionalno udruženje roditelja dece obolele od raka Nurdor pokrenuli kampanju pod nazivom „Biti nečiji superheroj. Neprocenjivo.“  koja predstavlja novu, modernu onlajn platformu za doniranje i modnu kolekciju kao deo iste.

Cilj je da doniranje Nurdoru učine jednostavnijim, bržim ali i interesantnijim, kao i da uključe mlađu urbanu populaciju. U ovu kampanju su uključeni i domaći modni dizajneri i proizvođači a cilj je da se na ovaj način osiguraju sredstva za važne inicijative i aktivnosti kojima se bavi Nurdor. Nakon samo dve nedelje, preko ove platforme je prikupljeno 1,7 miliona dinara a 50 odsto modne kolekcije je već došlo do superheroja koji su podržali ovu akciju.

U okviru kampanje „Zato što ih volimo“, kompanija AVON Srbija je usmerila preko 3,5 miliona dinara kupovini vaučera za donaciju 1.300 specijalnih ortopedskih grudnjaka namenjenih ženama koje su se suočile sa mastektomijom širom Srbije i izgubile jednu, ili obe dojke.

Specijalni grudnjaci preuzimali su se preko 12 udruženja koja su deo programa donacije: Nacionalne asocijacije za lečene od raka (NALOR), kao i Savetovališta za žene obolele od raka dojke „Jefimija“ iz Užica, Ženskog centra „Milica“ iz Vrnjačke Banje i udruženja Europa Donna iz Beograda.

Kampanja „Prati suncokret“, kompanije Dijamant doo Zrenjanin i Zvijezda doo, pomaže osobama sa Daunovim sindromom. Suncokret je odabran kao simbol Dijamanta, ali i onih koji imaju ovaj genetski poremećaj, a kojih je u Srbiji, prema nezvaničnim podacima, više od 2.000.

Likovnim konkursom, izložbom radova i novčanom donacijom, kompanija Dijamant je skrenula pažnju javnosti na osobe sa Daunovim sindromom, i podržala njihovo uključivanje u društvo i osamostaljivanje.

Ovo su primeri društveno odgovornih akcija i kampanja koje smo pratili tokom 2021. Važno je da društveno odgovorno poslovanje u 21. veku bude u poslovnoj strategiji svake kompanije.

Pored ekologije, obrazovanja, zdravstva i humanitarnih projekata, društvena odgovornost danas je i otvorenost za teške teme sa kojima se suočavamo kao što je suzbijanje nasilja, borba za ravnopravnost žena, LGBT populacije i svih manjinskih grupa, podrška ugroženih i ugnjetavanih. Kompanije kao deo društva i zajednice mogu i treba da iniciraju takve akcije i utiču na promene.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.