Više od trećine građana u prethodne tri godine nije moglo da dobije uslugu u državnoj zdravstvenoj ustanovi, pokazuju rezultati NALED-ovog istraživanja „Zadovoljstvo građana javnim zdravstvenim sistemom“.
Njih 34 odsto kazalo je da nije bilo dostupnih termina za datu uslugu, a 33 odsto izjasnilo se da zdravstvena usluga nije bila hitno potrebna, a da je vreme čekanja na nju bilo predugo.
Trećina pacijenata su čekali duže od mesec dana za pregled kod lekara specijaliste, a 11 odsto je reklo da im termin uopšte nije zakazan. Više od polovine ispitanika (55 odsto) do pregleda je došlo za manje od mesec dana.
Više od polovine ispitanika zadovoljno je kvalitetom zdravstvenih usluga. Najzadovoljniji su oni iznad 60 godina, dok je nezadovljstvo najizraženij kod građana od 30 do 44 godine i zaposlenih.
Kao najveći problem, na šta se žali blizu dve trećine građana, ističe se loša organizacija zdravstvenih ustanova. Na durgom mestu nalazi se nedostatak stručnih kadrova i nedovoljna motivisanost i posvećenost zdravstvenih radnika, koje kao problem navodi blizu trećine građana.
Građani preglede najčešće zakazuju odlaskom u dom zdravlja ili telefonom. Tek sedam odsto ispitanika koji su u poslednjih pet godina posećivali državne zdravstvene ustanove su preglede zakazivali preko onlajn servisa.
Više od polovine građana je reklo da su kod sebe uvek morali da imaju prethodnu zdrasvtvenu dokumentaciju u papiru, zato što lekari nisu mogli da je vide u elektronskom obliku u sistemu.
Kada je reč o digitalnim servisima u zdravstvu, građanima je najpoznatiji eRecept za koji je više od dve trećine čulo i zna čemu služi, dok je tek nešto manji udeo njih imalo i prilike da koristi ovaj servis.
Opet nismo potrošili ni polovinu državnog novca za lečenje u inostranstvu