Tržište marketinških komunikacija u Srbiji nastavlja da raste po svim finansijskih parametrima, ali je primetan i nastavak trenda usitnjavanja tržišta i otvaranja malih specijalizovanih agencija, ukazuje istraživanje koje je sprovela Marketing mreža.
U #AgencyReport19 se navodi da su ukupni poslovni prihodi kompanija koje se bave tržišnim komunikacijama u Srbiji godine iznosio je 48,27 milijardi dinara u 2018. godini, što je povećanje od 8,23% u odnosu na pre dve godinu,
Ukupna neto dobit na nivou cele industrije u Srbiji u prošloj godini iznosila je 2,5 milijardi dinara, što je rast od 2,14% u odnosu na 2017.
Agencije koje su bile predmet analize posluju u najvećem procentu (32%) od šest do deset godina, kao i od nula do pet godina i od 11 do 15 godina (po 27%).
Studija #AgencyReport19 pokazala je da je u periodu od samo godinu dana u Srbiji otvorena čak 31 nova agencija, od čega je najviše novootvorenih agencija za tržišne komunikacije, čak 13, a zatim agencija za digitalne komunikacije, njih devet.
Po poslovnom prihodu u 2018. najveće tržišno učešće imale su agencije za zakup medija i programiranje plana oglašavanja 46,68%. Ova grupacija agencija ostvarila je poslovni prihod od oko 22,53 milijarde dinara, dok je neto dobit nešto više od 1,48 milijardi dinara.
Pad poslovnog prihoda na nivou industrije zabeležile su samo agencije marketinška i društvena istraživanja (-3,24 odsto).
Najveće procentualno povećanje prihoda u prošloj godini zabeležile su agencije za digitalni marketing (22,46%) i agencije za odnose s javnošću (18,30%).
Kada je u pitanju broj zaposlenih na nivou industrije, agencije u Srbiji zapošljavaju preko 3.500 ljudi (bez preduzetnika). Broj zaposlenih na nivou industrije u 2018. uvećan je za 4,93%.
Agency Report dugoročan je projekat Marketing mreže, a prva studija sprovedena je prošle godine.