Srbija

23.09.2017. 10:08

Večernje Novosti

Autor: Nova Ekonomija

Tuneli duži od 500 metara dobijaju upravnike

Srbija

23.09.2017. 10:08

Novi zakon o putevima, koji je pre nekoliko dana ušao u javnu raspravu, predviđa da svoje upravnike dobiju i tuneli duži od 500 metara, objavile su Večernje novosti.

Dužnost upravnika tunela bila bi da omogući izradu projekta mapiranja rizika, kojim će se utvrditi svi faktori koji utiču na bezbednost saobraćaja u tunelu. Način upravljanja tunelom propisuje Ministarstvo saobraćaja, a stručnjake za tunele će angažovati upravljač, odnosno JP Putevi Srbije.

„U novom zakonu o putevima se uvodi upravnik tunela za tunele duže od pola kilometra i to jeste novina u odnosu na dosadašnju praksu. U poslednje vreme je izgrađen znatan broj dugačkih tunela, tako da je resorno ministarstvo unapredilo dosadašnji zakon. Upravnik tunela imenuje savetnika za bezbednost u tunelima i oni usklađuju delovanje sa subjektima sistema zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama. Takođe, učestvuju i u procesu projektovanja tako što definišu bezbednosne zahteve u tunelu“, rekla je Dragana Rupar, projektant u Saobraćajnom institutu CIP.

Milan Božović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, smatra da je važno da postoji neko ko je odgovoran za sve promene na ovim objektima.

„Može se desiti da se zbog saobraćajne nezgode ošteti ventilacija ili SOS telefoni, a da to niko ne primeti, što bi moglo da prouzrokuje dodatne probleme. Svako oštećenje može dovesti do nove nesreće. Zbog svoje dužine, tuneli preko 500 metara su specifični i projektuju se drugačije. Moraju imati posebnu podlogu koja nije asfaltna, jer je ona brže zapaljiva. Moraju imati prolaz kojim se vozila izvlače iz tunela, kao i posebne uslove za prolazak vozila hitnih službi“, objašnjava Božović.

Na Koridoru 10 se gradi najduži tunel u Srbiji, Manajle, od 1.808 metara. I drugi tunel na južnom kraku, Predejane, zbog dužine od 1.085 metara, dobiće svog upravnika. U tu grupu se svrstavaju i dva tunela na istočnom kraku, Bancarevo sa 705 metara i Progon, koji je za sto metara duži od kilometra.

Od tunela koji su pušteni u saobraćaj najsavremeniji kontrolni centar ima tunel Šarani, koji je sa 885 metara najduži na Koridoru 11. Iz njega se pomoću moderne opreme nadzire saobraćaj na celoj deonici od Ljiga do Preljine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.