Srbija

25.03.2025. 12:44

Autor: Katarina Pantelić

U prošloj godini 15,2 miliona tona tereta pretovareno na rekama u Srbiji

Izvor: Nova ekonomija/ KP

Srbija

25.03.2025. 12:44

U toku 2024. godine na rekama u Srbiji bilo je pretovareno 15,2 miliona tona tereta, što je u odnosu na 2023. godinu pad od 0,2 odsto.

Podaci Agencije za upravljanje lukama pokazuju da je smanjenje ukupnih količina pretovarene robe rezultat pada pretovara uglja, koji je u 2024. godini bio manji za 67,5 odsto u odnosu na prethodnu godinu, kao i dinamike u realizaciji isporuke ove vrste tereta.

Kada je reč o najčešće pretovarenim vrstama robe, šljunak, pesak i kameni agregati bili su najzastupljeniji, sa učešćem od 35 odsto u ukupnom pretovaru, što je potvrdilo njihov značaj za građevinsku industriju.

Nafta i naftni derivati činili su 19,5 odsto, dok su žitarice bile na trećem mestu sa 12,8 odsto. Ostali rasuti tereti, među kojima su veštačka đubriva i industrijska so, učestvovali su sa 9,3 odsto, odražavajući potražnju za ovim sirovinama u različitim industrijskim sektorima.

Pretovar žitarica zabeležio je najveći rast u prošloj godini pa je njihov pretovar dostigao 1,9 miliona tona, što je za 1,2 miliona tona više nego u 2023. godini.

U prvom kvartalu ove godine, usled nešto povoljnije situacije na globalnom tržištu žitarica, zabeležen je rast žitarica. U prva tri meseca 2024. godine pretovareno je 412.000 tona žitarica, dok je 2023. godine u istom kvartalu pretovarena 31.000 tona pomenute robe.

„Početak godine doneo je dalje smanjenje pretovara, te se očekuje da će polugodišnji obim teretnog vodnog saobraćaja na rekama u Srbiji u velikoj meri zavisiti od trenutnih tržišnih uslova i privrednih kretanja“ navela je Agencija.

Na rekama u Srbiji kruzeri su najčešće pristajali u Beogradu gde je zabeleženo 567 pristajanja. U Novom Sadu, zabeležena su 373 pristajanja kruzera, u Donjem Milanovcu268, dok je u Golupcu zabeleženo 179 pristajanja.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.