Vesti iz zemlje

30.12.2013. 20:34

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

U Srbiji najtraženiji nemački polovni automobili

Iako je po mnogim pokazateljima 2013. bila najteža godina za prodaju vozila od početka krize, trzište polovnjaka bilo je aktivnije od tržišta novih vozila.
Najtraženiji su bili nemački proizvođači, budući da je njih pet našlo mesto među 10 najprodavanijih.
Prema anketi koju je radio portal Polovniautomobili.com, ubedljivo najtraženiji autobomili u godini na izmaku bili su Folksvagenovi, a slede automobili koje proizvode Opel, Audi, BMW.
Tek na petom i šestom mestu po interesovanju klijenata nalaze se proizvođači koji nisu iz Nemačke, već iz Italije i Francuske. Reč je o markama „fijat“ i „reno“. 
Zanimljivo je da je na sedmoj poziciji „mercedes benc“, koji je zapravo najmanje tražen među nemačkim automobilima, prate ga „pežo“ i „ford“, a deseto mesto dele „alfa romeo“ i „sitroen“. 
Jednako interesovanje vladalo je za markama „jugo“ i „mazda“, a nešto traženija je „tojota“, koja ipak ne doživljava popularnost koju po svojim karakteristikama odavno zaslužuje. 
Kada je reč o kubikaži, situacija se nije mnogo promenila od prošle godine. I dalje su najtraženija vozila do 1.600 kubika (kojih na tržištu ima oko 20.000) i od 2.000 kubika (njih oko 23.000). 
Izgleda kao da svi čekaju liberalizaciju državne uredbe koja je po mnogima prilično nelogična, jer se registracija za vozila preko 2.000 kubika plaća znatno više. Otuda i ne čudi slabo interesovanje kupaca za takva vozila, što se direktno odražava i na ponudu u kojoj trenutno vozila preko 2.000 kubika ima svega oko 6.000, navodi portal. 
Prema istom izvoru, oko 60 odsto tražnje za polovnim automobilima čine vozila sa dizel-motorima, oko 20 odsto su ona koja imaju kombinaciju benzina i gasa, a svega 10 odsto kupaca traži „čiste benzince“. 
Limuzine su u Srbiji najtraženije karoserije. Otuda ih je i najviše u ponudi na tržištu, oko 42 odsto, slede „hečbek“ varijante (23 odsto) i karavani (17 odsto). Takođe, znatno veće interesovanje vlada za automobilima sa 4/5 vrata (75 odsto) u odnosu na ona sa 2/3 (25 odsto). Sa petoro vrata u ponudi je oko 33.000 automobila, a sa troja oko 10.500. 
Najzastupljenija boja na tržištu je metalik siva (30 odsto), zatim metalik crna (13 odsto), metalik plava (10 odsto), bela (8,5 odsto) i crvena (5,5 odsto). 
Najskuplji polovni automobil koji je trenutno u prodaji na domaćem tržištu je „mercedes benc GL 500“ blinidaran (2011), s cenom od 143.000 evra. Slede „land rover“ iz 2013, koji košta 130.000 evra, „BMV 750 lixdrive individual“ (2013) 125.000 evra, zatim „bentli kontinental“ (2008) 120.000 evra, „mercedes benc G55 AMG“ (2010) 105.000 evra i „porše panamera 4s“ (2010) 80.000 evra.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Premda društveno-ekonomska situacija u Republici Srbiji ima svoje specifičnosti, ona nije ekskluzivitet samo u Srbiji. Zbog toga, knjiga Doli Siti, izraelske spisateljice Orli Kastel-Blum, predstavlja odličan opis savremenog okruženja i situacije u kojoj živimo. Samo neki od citata, koji to sasvim slikovito potvrđuju, su sledeći:
    “ U Doli Sitiju se često misli da je to to, ali se na kraju ispostavi da nije.“ (p. 135)
    “ Jedan od ciljeva njegove stranke, ako sam dobro shvatila, bio je da država osnuje fond za psihijatrijsko lećenje svojih građana jer je ona i odgovorna za njihovu mentalnu slabost.“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.