Vesti iz zemlje

04.03.2018. 11:02

B92

Autor: Nova Ekonomija

U Srbiji nema dovoljno profesionalnih vozača za autobuse

U Srbiji nema dovoljno profesionalnih vozača za autobuse, upozorio je direktor kompanije „Ariva Litas“ u Srbiji Dejan Bogunović.

„Naša kompanija sada ne može na konkursu da bira vozače, već u radni odnos prima gotovo sve koji se jave s dozvolom D kategorije „, rekao je Bogunović.

Dodao je da je Srbiju u poslednjih nekoliko godina napustilo 5.000 vozača zbog boljih uslova za rad u Hrvatskoj, Slovačkoj, Nemačkoj Sloveniji i Holandiji, a očekuje da će tako biti i dalje. 

Na pitanje Bete da li se može desiti da „Ariva Litas“, „uvozi vozače“, kada ih Srbija „izvozi“, Bogunović je rekao da će na to biti prinuđeni. 

Moguća rešenja su, po njegovim rečima, efikasniji sistem školovanja i obuke vozača, i prilagođavanje propisa kao u drugim zemljama regiona gde takođe nedostaje vozača. 

Po nekim procenama u Srbiji je, kako je rekao, godišnje potrebno školovanje i obuka 2.000 vozača da bi se zadovoljile potrebe domaćih i međunarodnih prevoznika. 

„Ariva Litas“ je deo kompanije „Ariva“ koja je u sastavu nemačke državne kompanije „Nemačke železnice“ od 2010. godine i jedan je od najvećih autobuskih prevoznika u Srbiji sa 320 autobusa, 880 zaposlenih, a sa udelom u tržištu od 3,5 odsto. 

„U Srbiji obavljamo prevoz u Beogradu, Požarevcu i Braničevskom okrugu, Kragujevcu i Nišu i težimo da postanemo lider u Srbiji po kvalitetu usluga autobuskog prevoza“, rekao je Bogunović i dodao da u sastavu „Arive Litas“ posluje i istoimena turistička agencija. 

„Ariva“ posluje u Srbiji od 2013. godine, kada je kupila firmu „Veolija Transport Litas“. Od 2015. godine je u okviru gradskog prevoza u Nišu i Kragujevcu, a 2016. godine, kao lider konzorcijuma od 21 privatnog prevoznika, potpisala je ugovor sa Gradom Beogradom o javno-privatnom partnerstvu na 10 godina. 

Ta kompanija je jedan od najvećih prevoznika u Evropi jer posluje u 14 zemalja sa 19.500 autobusa koji voze i u gradskom prevozu Londona, a u voznom parku su joj i 1.123 voza, 21 trajekt, a zapošljava 60.000 ljudi. 

Kompanija „Nemačke železnice“ zainteresovana je, po rečima Bogunovića, i za železnički prevoz, ali tek kada se to u Srbiji bude liberalizovalo.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.