Srbija

10.06.2019. 11:39

Večernje novosti

Autor: Ivan Stamenković i Nikola Vučković

Umesto slatkog i vode – smeće!

Srbija

10.06.2019. 11:39

Srbija postaje sve popularnije turističko mesto za strane turiste i veoma dobro prihudije od toga, a o zaštiti životne sredine skoro da se i ne vodi računa, pišu Večernje novosti.

Prošle godine čak 3,4 miliona turista posetilo je našu zemlju i to je rekordan broj stranih posetilaca, koji su ostvarili oko devet i po miliona noćenja, dok je devizni priliv bio više od 1,3 milijarde evra.

Najpoluarnije lokacije su Beograd, Kopaonik, Zlatibor, Staru planinu, kao i razne srpske banje. Međutim, sve veći problem postaje zagađena životna sredina, a poznati su primeri Zaovisnkog i Zavojskog jezera, ali i bistre reke koje su pune smeća.

PROČITAJTE JOŠ:

Dodatan problem predstavlja i divlja gradnja, koja je najčešća u nacionalnim parkovima, piše ovaj dnevni list.

S druge strane, Miroslav Knežević, pomoćnik ministra turizma, kaže za Novosti da ovo ministarstvo nije dobijalo primedbe koje se odnose na to da zagađena zivotna sredina može da utiče i na turizam.

On navodi da ministarstvo vodi računa o važnosti održivog razvoja i o zaštiti životne sredine. On napominje da bi lokalne samouprave trebalo da im se obrate ako imaju neki problem na određenoj destinaciji, ali podvači da problematog tipa nije bilo od kada je on u ministarstvu.

Knežević navodi da će ovogodišnje povećanje broja turista biti na nivou evropskog i svetskog proseka i da je za prva tri meseca broj turista za četiri odsto veći u odnosu isti period prošle godine.

Devizni priliv je veći za 8,7 odsto tokom januara i februara u odnosu na iste mesece prethodne godine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.