Vesti iz zemlje

09.01.2024. 11:36

eKapija, Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Uputstvo za elektronsko evidentiranje obračuna PDV-a

Foto: Nova ekonomija

Izmenjene odredbe Zakona o elektronskom fakturisanju kojima se uređuje elektronsko evidentiranje obračuna PDV- a primenjuju se od 1. januara 2024. godine, počev za poreski period januar 2024. godine i Ministarstvo finansija objavilo je Uputstvo za elektronsko evidentiranje obračuna PDV- u Sistemu elektronskih faktura (SEF), prenosi eKapija.

Elektronsko evidentiranje PDV-a, u skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju predstavlja prikaz podataka o obračunu PDV-a, prethodnom porezu i korekcijama obračuna PDV-a.

Elektronsko evidentiranje PDV-a, uz implementaciju funkcionalnosti neophodnih za integraciju sa informacionim sistemom Uprave carina i sa Sistemom za upravljanje fiskalizacijom, predstavlja neophodan preduslov da se, korišćenjem SEF-a, omogući preuzimanje podataka koji su od značaja za pripremu preliminarne poreske prijave PDV, piše eKapija.

Elektronsko evidentiranje obračuna PDV na SEF-u proisano je za poreski period, u skladu sa zakonom kojim se uređuje PDV, u roku od deset dana po isteku poreskog perioda.

Ako od isteka ovog roka dođe do promene koja ima uticaj na elektronsko evidentiranje obračuna PDV, radi se korekcija elektronskog evidentiranja obračuna PDV u roku za podnošenje poreske prijave za poreski period u kojem je došlo do ove promene, navodi se u Uputstvu.

Računovođe su prošle godine kritikovale uvođenje roka od 10 dana za prijavu PDV-a za prethodni poreski period, što je, prema njihovoj oceni, suprotno svim pravilima za PDV evidencije.

„Urušene su odredbe krovnog Zakona o računovodstvu, koje se odnose na rokove izdavanja i knjiženja računovodstvenih promena, ali i za hronologiju unosa tih promena. Umesto unapređenja, ovom reformom se ide unazad u poslovnom ambijentu i pravnoj (ne) sigurnosti“, saopštile su računovođe.

Korisnik SEF-a pristupa elektronskom evidentiranju obračuna PDV izborom opcije „Pojedinačna evidencija PDV“ ili „Zbirna evidencija PDV“ u glavnom meniju na korisničkom interfejsu, a unos podataka mogu imati korisnici kojima je dodeljena uloga administratora.

Status „evidentirano“ dodeljuje se izborom opcije „Evidentiraj“ u dokumentu koji je u postupku pripreme, odnosno „U pripremi“. Ukoliko je učinjena greška prilikom unosa podataka u Zbirnu evidenciju PDV (sa statusom „Evidentirano“), koristi se opcija „Koriguj“.

E- fakture u oblacima, privrednici u magli

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.