Srbija

28.09.2020. 11:20

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Usluge elektronskog bankarstva udvostručene, kao i potražnja za programerima

Foto: Pixabay

Srbija

28.09.2020. 11:20

Porast upotrebe elektronskog bankarstva tokom pandemije koronavirusa pozitivno je uticao na razvoj IT sektora u Srbiji i omogućio nove prilike za rad i obrazovanje srpskih programera, navode stručnjaci domaće kompanije „enjoy.ing“.

U saopštenju se dodaje da su se usluge elektronskog bankarstva od početka godine, prema grubim procenama, udvostručile, kao i potreba za domaćim programerima na globalnom nivou.

„Na sopstvenom primeru uočavamo koliko je porasla potražnja za softverskim inženjerima koji razvijaju e-banking rešenja. Samo pola godine od početka pandemije uvišestručila se potreba za programerima koji se bave Java i Javascript programskim jezicima, onima koji rade na e-banking rešenjima koja, sve češće, rade u klaudu i stručnjacima za manuelno i automatsko testiranje”, objašnjava Mirjana Parpura Đorđević iz „enjoy.inga“.

Parpura Đorđević dodaje i da je međunarodna organizacija koja okuplja neke od najboljih svetskih tehnoparkova, berzi, inovacionih centara i kompanija pod nazivom Svetski investicioni forum biznis anđela svrstala srpski IT sektor među tri najbolja na planeti.

„Srpsko IT tržište je u svetu prepoznato kao industrija sa velikim potencijalom i znanjem, a takva predstava se nije promenila ni u vreme korone. Internacionalne kompanije se u velikoj meri odlučuju da softverska rešenja razvijaju upravo kod nas, pa će srpski programeri nastaviti da rade na najsavremenijim projektima iz oblasti elektronskog bankarstva“, dodaje Parpura Đorđević.

Korisnici e-bankinga su se ranije opredeljivali mahom za novčane transakcije, a sad upotrebljavaju elektronsko bankarstvo za savetovanje, informisanje, pa čak i za uzimanje kredita.

„Diloitovo istraživanje pokazalo je da samo 35 odsto korisnika bankarskih usluga planira odlazak u tradicionalne poslovnice po završetku pandemije. Ostali će novčane transakcije i razgovore sa finansijskim savetnicima obavljati onlajn putem. Takođe, starosna grupa ljudi preko 65 godina ranije bila je neko ko će zasigurno fizički otići u banku, a sad će se čak trećina njih odlučiti za digitalne usluge. Ipak, usled neizvesnosti pandemije, ne postoji ni jasna projekcija kako će se dalje razvijati elektronsko bankarstvo“, zaključuje Parpura Đorđević.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.