Vrednost podataka kao resursa svake godine eksponencijalno raste a način njihovog korišćenja određuje razliku između uspeha ili propasti, kazao je Aleksandar Bugrov, menadžer kompanije Tablo (Tableau) za centralnu i istočnu Evropu. On je tokom prvog događaja koji je Tableau organizovao u Beogradu u saradnji sa svojim lokalnim partnerima,
ASW Inžinjeringom, govorio o tome kako se prihodi preduzeća koje svoje odluke donose na osnovu podataka uvećavaju sedam puta brže od prosečnog rasta bruto domaćeg proizvoda.
„Kompanija Blokbaster je ranih 2000-ih odbila više ponuda da kupi Netfliks (Netflix) za 50 miliona dolara. Netfliks je sada kompanija vredna više od 150 milijardi dolara, a Blokbaster je bankrotirao. Jedan od najvažnijih razloga zašto je Netfliks uspeo da se izdvoji jeste taj što se vode podacima – znaju šta svojim korisnicima mogu da ponude i šta trebaju da im proporuče, kako da im se prilagode“, ocenio je Bugrov.
On je naveo i da su kompanije Tomas Kuk i Adrija Ervejz koje su nedavno proglasile bankrot, u saopštenjima kao glavni uzrok svoje propasti naveli neuspeh procesa digitalizacije, odnosno učenja i eksperimetisanja na svojim podacima.
Kao jedan od najvažnijih preduslova za uspostavljanje organizacije koja je data driven (vođena podacima), Bugrov je naveo edukaciju, ali i omogućavanje pristupa podacima što većem broju zaposlenih.
„Živimo u eri brzih rešenja i globalni je trend da trošimo sve manje vremena na donošenje odluka. Naravno, kvalitet odluka ne sme da trpi zbog brzine njihovog donošenja“, zaključio je inžinjer za mašinsko učenje iz ASW-a Danijel Subotić.
Na događaju su prikazani načini na koji funkcionišu alati kompanije Tableau i kako mogu pomoći prilikom donošenja odluka u upravljanju finansijama, prodaji, marketingu ili razvoju poslovanja.
Događaj je finansijski podržan od strane Američke agencije za međunarodnu saradnju (USAID) i implementiran od strane ICT Hub-a u okviru projekta „Igralište inovacija“.