Vesti iz zemlje

10.09.2020. 15:42

Startit

Autor: Nova Ekonomija

Uz porast internet kupovine, sve više žalbi na onlajn trgovce

Epidemija korona virusa znatno je pospešila rast onlajn trgovine u Srbiji, međutim to je dovelo do toga da se tri puta poveća broj žalbi građana koji su robu kupili, a ona im nikada nije isporučena na kućnu adresu, piše portal Sta...

Foto: Pixabay

Epidemija korona virusa znatno je pospešila rast onlajn trgovine u Srbiji, međutim to je dovelo do toga da se tri puta poveća broj žalbi građana koji su robu kupili, a ona im nikada nije isporučena na kućnu adresu, piše portal Startit.

Prema podacima Nacionalnog registra potrošačkih prigovora, od početka godine je registrovano 1.257 prigovora na online trgovce, što je značajno povećanje u odnosu na 523 žalbi koliko ih je bilo u prvih devet meseci 2019. godine.

U Ministarstvu trgovine objašnjavaju da razlog za ovoliko povećan broj žalbi leži u činjenici da zbog epidemiološke situacije, građani koji su robu naručivali iz inostranstva, mahom iz Kine, kupljene proizvode nisu dobili, ili barem ne u predviđenom roku.

Od ukupno 14.820 prigovora, pristiglih od 1. januara do 8. septembra ove godine, najviše njih odnosi na kvalitet obuće i to 2.469 žalbi.

Skoro duplo manje pritužbi (1.039) stiglo je na račun bele tehnike koju su pazarili građani.

Zbirno, potrošači su imali čak 4.163 prigovora manje kada se celokupna statistika uporedi sa onom iz istog perioda prethodne godine.

“Umanjen broj prigovora koji se registruje ukazuje na to da se situacija postepeno normalizuje. Ne očekuje se dalja eskalacija jer je očigledno da je epidemiološka situacija pod kontrolom, a trgovci su pronašli načine da obavljaju svoje poslovanje u promenjenim uslovima”, ocenjuju u resornom ministarstvu.

Brojke takođe govore da je bilo i 915 prigovora koji su se odnosili na kupljene televizore, 785 na mobilne telefone, zatim 746 na računare, kućne aparate (709) dok se 699 prigovora ticalo odeće.

Javlja se pitanje kako resorno ministarstvo može da pomogne potrošaču koji je naručio robu, a ona mu nikada nije stigla i da li postoji mehanizam koji bi, u saradnji sa drugim institucijama, omogućio građaninu da dođe do kupljenog proizvoda, nadležni ističu da “probijanje roka za isporuku daje pravo potrošačima da ceo slučaj prijave tržišnoj inspekciji”. 

Po Zakonu o zaštiti potrošača trgovac je dužan da potrošaču isporuči robu u roku od 30 dana, ukoliko sa potrošačem nije dogovoren drugačiji rok

Međutim, reč je samo o slučaju kada se roba kupi od prodavca u našoj zemlji, gde naša inspekcija ima nadležnost.

Svaki građanin, ukoliko mu je roba stigla na adresu, ima pravo da se predomisli i da kupljeni proizvod vrati u roku od 14 dana od kada mu je isporučen. 

Da bi sve bilo po pravilima, mora se popuniti obrazac koji se zove ‘Obrazac za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu ili ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija’, a koji se može pronaći na sajtu Ministarstva trgovine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.