Više od 1,8 miliona ljudi u Srbiji prošle godine kupovalo je ili poručivalo robu i usluge elektronskim putem, dok je 73,4 odsto građana koristilo internet, rekla je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
„U 2018. godini u Srbiji je 30,9 odsto ljudi koristilo elektronsku trgovinu. To je veliki pomak u odnosu na 2011. kada ih je bilo 18 odsto. Međutim, oko 45 odsto korisnika interneta nikada nije kupovalo robu na taj način što govori o tome da, iako elektronska trgovina u Srbiji poslednjih godina beleži rast, ona još nije dovoljno razvijena“, navela je Matić.
Ona je na skupu povodom početka projekta Jačanje elektronske trgovine u Srbiji kazala da je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija formiralo međuresornu radnu grupu sa zadatkom da identifikuje prepreke u razvoju elektronske kupovine i prodaje i pripremi Akcioni plan za unapređenje tog vida trgovine.
„Po Međunarodnom indeksu digitalne ekonomije i društva, Srbija je sa 45. mesta u 2013. uspela da skoči na 34. mesto. Pored toga, u kategoriji korišćenja interneta naša zemlja je ispred mnogih zemalja u okruženju“, rekla je Matić.
Dodala je da je „elektronska trgovina osvojila svet“ i da se pretpostavlja da će do 2030. oko 85 odsto biznisa da se odvija u obliku elektronske trgovine.
„Kina je trenutno najveće tržište kupovine i prodaje elektronskim putem. Više od 40 odsto svetskih transakcija u elektronskom obliku odvija se u toj zemlji. Trudićemo se u narednom periodu da uklonimo sve prepreke koje otežavaju razvoj elektronske trgovine u Srbiji kako bi srpsku privredu uspeli da razvijemo u skladu sa trendovima najvećih svetskih elektronskih tržišta kao što su kinesko i američko“, kazala je Matić.
Prema njenim rečima, najveći izazov u jačanju elektronske trgovine u Srbiji je kako da se poveća poverenje građana u taj oblik kupovine i prodaje i spreči siva ekonomija u toj trgovini.