Vesti iz zemlje

08.06.2023. 09:01

Autor: Katarina Baletić

Vlada prepisala vlasništvo nad tri „Sokola“ Srbija Vozu

soko voz Foto: Wikipedia/Matija/https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Matija

Vlada je prenela vlasništo nad tri elektromotorna brza voza akcionarskom društvu za železnički prevoz putnika „Srbija Voz“, čime je uvećala kapital ovog preduzeća za skoro 50 miliona evra. U pitanju su „Kiss Stadler“ vozovi razviju brzinu do 200 kilometara na čas, saobraćaju na relaciji Beograd-Novi Sad, a koji su nakon javnog konkursa dobili ime „Soko“.

Vlada je u avgustu 2022. godine donela zaključak da vozove koji su bili u vlasništvu države uloži kao nenovčani ulog u kapital „Srbija Voza“, koji je u maju ove godine doneo novi statut preduzeća, sa uvećanim kapitalom.

Tekst samog statuta objavljen je ove nedelje sa portalu Agencije za privredne registre (APR).

Time se osnovni kapital „Srbija voza“ uvećao za 5,8 milijardi dinara (49,6 miliona evra, bez PDV-a), odnosno 16,5 miliona evra po voznoj kompoziciji.

Osnovi kapital preduzeća sada iznosi 26,9 milijardi dinara (10,7 milijardi dinara novčanog uloga i 16,3 milijardi dinara nenovčanog uloga).

Pre nego što su vozovi upisani u kapital preduzeća, urađen je izveštaj o proceni tržišne vrednosti.

Procenitelj je u avgustu prošle godine ocenio da su vozovi bez vidljivih oštećenja, sa „tragovima normalne upotrebe“ i da je opšta ocena za sva tri voza „iznad proseka“.

Zbog toga je vrednost vozova procenjena na samo dva miliona evra manje od cene po kojoj su kupljeni.

Naime, fakture koje su takođe deo izveštaja o proceni tržišnoj vrednosti, pokazuju da su dva voza plaćena nešto manje od 17,3 miliona evra, a treći 17,2 miliona evra. To je ukupno oko 51,8 miliona evra bez PDV-a.

Kako se navodi u izveštaju, vozovi su poslednjeg dana avgusta 2022. godine prešli ukupnu kilometražu od blizu 353.000 kilometara.

Vozovi „Soko“ počeli su sa saobraćaju na pruzi Beograd-Novi Sad u martu 2022. godine.

„Srbija voz“ kupuje aplikaciju za prodaju karata preko mobilnih telefona

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.