Vlada Srbije donela je odluku o izradi Prostornog plana područja posebne namene auto-puta E-70, koji obuhvata deo obilaznice oko Beograda i Pančeva (sektor C) i novu obilaznicu pruge Beli Potok-Vinča-Pančevo sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava kod Vinče, objavljeno je u Službenom glasniku.
Kako se navodi, okvirna granica Prostornog plana obuhvala delove Beograda, i to opština Grocka, Voždovac, Rakovica i Palilula. Takođe, u okvire Prostornog plana spada i deo Pančeva.
Što se tiče opštine Grocka, Prostorni plan obuhvata delove katastarskih opština Boleč, Vinča, Kaluđerica, Ritopek, Leštane i Vrčin. Na teritoriji gradske opštine Voždovac, plan obuhvata delove katastarskih opština Beli Potok, Zuce, Jajinci i Rakovica selo. Što se tiče opštine Rakovica, Prostorni plan obuhvata deo Resnika.
Dalje, na teritoriji gradske opštine Palilula, planom je obuhvaćen deo Krnjače. Što se tiče Pančeva, Prostorni plan obuhvata delove katastarskih opština Ivanovo, Jabuka, Pančevo, Starčevo i Vojlovica.
Konačna granica obuhvata Prostornog plana biće definisana Nacrtom prostornog plana, navodi se u objavljenom dokumentu.
U objavljenoj Odluci navodi se da drumsko-železnički koridor čine tri ključna objekta: obilaznica Bubanj Potok-Vinča-Pančevo, železnička obilazna pruga Beli Potok-Vinča-Pančevo i drumsko-železnički most preko reke Dunav kod Vinče.
Sredstva za izradu Prostornog plana obezbediće Javno preduzeće „Putevi Srbije”. Nosilac izrade Prostornog plana je Agencija za prostorno planiranje i urbanizam Republike Srbije.
Rok za izradu Nacrta prostornog plana je tačno godinu dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Inače, krajem jula 2024. godine Putevi Srbije podneli su Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje prve deonice auto-puta E-70, dela obilaznice oko Beograda i Pančeva (sektor C) i nove obilazne pruga Beli Potok-Vinča-Pančevo.
Kako je tada navedeno, ova obilaznica predstavlja ključno rešenje tranzitnog saobraćaja oko glavnog grada. Cilj izgradnje je da se omogući preusmeravanje prvenstveno tranzitnog, ali i lokalnog teretnog saobraćaja, i na taj način doprinese rasterećenju osnovne mreže gradskih saobraćajnica Beograda i Pančeva.
Godinu dana ranije, u junu 2023, tadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture rekao je da je sa Saobraćajnim institutom CIP potisan ugovor za projektovanje nastavka obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva, u dužini od 31 kilometra. Vesić je tada rekao i da će, kada se završi sektor C, dati nalog za projektovanje sektora D, koji će predstavljati vezu Pančeva do novog mosta kod Batajnice, čime će Pančevo dobiti još jednu obilaznicu na auto-putu prema Novom Sadu.
Generalni direktor Elektroprivede Srbije (EPS) Dušan Živković izjavio je danas da je EPS u zimsku sezonu ušla spremna, da je proizvodnja uglja i električne energije stabilna i da će u 2025. godini ta kompani...
Za sva domaćinstva koja papirni račun za struju zamene elektronskim i plate ga do 20. u mesecu, „Elektroprivreda Srbije“ omogućava popust od sedam odsto. Međutim, građani od strane EPS-a imaju i još neke opc...
Nešto više od pola godine pošto je prethodno Infrastruktura železnice Srbije (IŽS) raspisala javnu nabavku za detaljan pregled i ispitivanje Novog železničkog mosta na Savi u Beogradu, koji je izgrađen pre s...
Uredba kojom se ograničavaju trgovačke marže na snazi je nešto duže od tri meseca. Iako su, čini se, predstavnici vlasti od ove mere imali veća očekivanja, najavljivane do 20 odsto niže cene - nisu u potpuno...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.
pre 35 godina se pričalo o toj obilaznici,tako to će neko dočekati za 50 godina