Srbija

08.11.2025. 10:04

Autor: Nova Ekonomija

Vladimir Vukićević (Better & Better): Normalno je biti „hrabro lud“ kada su preduzetništvo i ideje tema

Srbija

08.11.2025. 10:04

Počeli su da razvijaju firmu 2020. godine u jeku pandemije korona virusa. Iako su postojale prepreke jer nisu mogli da se sretnu sa proizvođačima i hemičarima, uspeli su da lansiraju svoj proizvod krajem 2021. godine. Pasta za zube sa vitaminima postala je inovativni proizvod koji pomaže ljudima da uzimaju manje suplemenata i vitamina koji su im potrebni jer se nalaze u pasti. Ovaj proizvod je zapravo startap koji je Vladimir Vukićević osnovao u Americi i plasirao ga na tržište SAD-a i Kanade. 

Vaš treći po redu startap Better and Better se tiče pametnih pasta za zube. Objasnite nam o čemu se radi?

Velika ideja i vizija za Better and Better zasniva se na ideji da svakodnevne navike, ono što radimo ujutru i uveče su vrlo moćne. Što znači da ako možemo da unapredimo navike za jedan ili dva odsto, mi možemo da promenimo svet. Jedna od najvećih i najuniverzalnijih navika je pranje zuba. To radimo, nadam se svi, jednom ili dva puta dnevno. Uz to je počela ideja da stvorimo paste za zube koje ne samo da nude čiste zube i svež dah, već imaju i neku dodatnu vrednost i dodatnu beneficiju. To su, u prvoj verziji proizvoda, vitamini i minerali. Mi smo stvorili paste za zube koje daju čistoću ali i mikrodozu vitamina D, C, cinka, B12 i tako dalje, kroz normalno pranje zuba, upijanje, kroz desne.

Vi ste startovali sa idejom da smanjite upotrebu lekova u svetu i to je vrlo ambiciozno, zar ne?

Jeste, jer pilule, lekovi, kapsule, jesu dodatak u životu. Moraš da se setiš da ih kupiš, da odlučiš šta ćeš i zbog svih tih odluka se stvori neodluka, odnosno ništa se ne desi. Tako na primer, ljudi koji imaju manjak vitamina D ne pomažu sebi. Tako je mnogo lakše uklopiti vitamin D pastu za zube nego popiti pilulu uz hranu ili posle, jednom, dva ili tri puta dnevno. Ultimativni cilj za sve nas je stvoriti svet bez kapsula i za to će nam trebati dosta vremena da se desi, ali ako možemo da uspemo bar deo toga, onda je to velik pomak za sve.

Pasta za zube nije jedini vaš proizvod. Vi imate i razne sprejeve, za šta oni služe?

Ideja je da počnemo sa orlanom higijenom, a polako posle toga izlazimo i sa drugim proizvodima. Drugi proizvod je sprej koji nudi mint ukus i svež dah ali isto ima i vitamine i minerale.

Kada ste startovali sa tom idejom, je l bilo komentara da je to nemoguće, da se sa lekarima i farmaceutskom industrijom ne može suočavati?

Ima i pesimizma, ali posebna neka vrsta pesimizma gde ljudi kažu; A zašto se niko toga nije setio ranije? Ako je to moguće (a moguće je) pitaju zašto to niko nije ranije učinio, stvorio i proširio? Na to je vrlo teško odgovoriti jer ne znam kakve su odluke ljudi pravili pre 10, 20, 30 ili 50 godina, ali znam da smo mi u nekoj zanimljivoj interkategoriji. Ne bavimo se samo konkretno higijenom, niti samo dravljem, već smo negde između. Zbog toga mislim da ima prilike da se stvori nova kategorija proizvoda gde velike firme koje imaju proizvode za higijenu ne razmišljaju o tome, a gde one koje proizvode vitamine, suplemente, ne razmišljaju o nama. Mi smo za sada u zlatnoj zoni gde imamo prostora da stvorimo nešto drugo i veliko za nas.

Reklo bi se da ste na dobrom putu. Iz pređašnjeg iskustva, da li je dobar znak kada dolazi investitor? Prikupiti pre tri godine četiri miliona nije malo. Da li je to potvrda da ste na dobrom putu i da to što se niko nije setio pre vas nije vaš problem?

Tako je. Definitnvno je to vrlo pozitivno i znači dosta za nas kada su u pitanju resursi. Moramo da radimo nova istraživanja, da imamo resurse, proizvodimo, imamo dobar marketing… Ali investicija je tek prvi korak uspeha. Moj cilj nije da skupljam novac od investitora već da ga vratim investitorima, da naša firma u nekom trenutku bude toliko vredna da nas kupi neko velik kao što je Kolgejt, Unilever ili Nestle ili da budemo na berzi.

Sigurno ste proučavali tržište organske hrane u SAD, gde je i stvorena ova kompanija. Da li je to dobar start kada se razmišlja o nekom novom proizvodu?

Da. Obično kada razmišljam o novim proizvodima gledam odozgo i odozdo. To što ste pomenuli je gledanje odozgo, dakle koliko je tržište, koji su generalni brendovi, da li ljudi to žele ili će možda želeti kroz godinu, dve ili tri i da li postoji šansa da se ostvari neka nova ideja na tom tržištu. Gledanje odozdo podrazumeva to da li je izvodljivo, da li može da se napravi taj proizvod. Da li je moguće napraviti takav proizvod ako pre toga ga niko nije pravio.

Kovid ili period pandemije je uleteo u momentu kada ste već razvijali patent. Vi ste razvijali nešto a pandemija je samo pojačala značaj organskih proizvoda sa vitaminima…?

Imam iskustva i sreće sa spajanjem totalno različitih stvari. Na primer, pasta i vitamini. Kada su u pitanju prethodni startapi koje sam osnovao, to je bilo spajanje umetnosti i preduzetništva… Imam talenat za spajanje ideja koje možda nisu očigledne i zbog toga uspem da malo sptignem pre tržišta.

Na ovim prostorima često ljudi koji iznesu neku ideju o startapu kažu: baš ćeš ti da doneseš nešto novo. Je li tako i u svetu iz kog ti dolaziš?

Svuda ima skepticizma, ali postoje neke grupe i neki gradovi gde je apsolutno normalno biti malo „hrabro lud“ što se tiče preduzetništva i i ideja. Mi smo predstavili firmu pred preko 100 investitora, pet do 10 su investirali. Vrlo je redak slučaj gde neko od prvog sastanka dobije podršku. Ali tu ne treba stati. Ali na kraju moraš da ignorišeš to ignorisanje i negativnost. Kada imam loš sastanak ja zaboravim da sam ga imao i nastavim da idem dalje.

Da li su ti loši sastanci nešto sa čime budući faunder ili startaper treba da se pomiri?

Ja mislim da da. Čak i Zakerberg i Mask su imali veliki broj sastanaka i odbijanja. Čak i sada kada su uspeli do najvećeg nivoa, i dalje ima veliki broj ljudi koji im ne veruje i misle da će nešto da propadne. Tako da treba prihvatiti negativnost.

Gde mogu da se kupe paste za zube?

Uglavnom još uvek prodajemo u Americi i Kanadi, preko našeg sajta Better and Better i Amazona. Ali već razmišljamo o Evropi i Srbiji i imamo marketing tim ovde u Sribji. Razmišljamo i o proizvodnji u Srbiji. Za sada smo tamo i rekao bih da dolazimo u Evropu uskoro.

Srpski startap Vinaver medical pokušava da unapredi radiologiju tumora na svetskom nivou

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.