Turistička ponuda zaštićenog područja Vlasine bogatija je za 47 kilometara obnovljenih i uređenih planinarskih staza, zahvaljujući inicijativi „Vlasina – čista ljubav“, koju zajednički realizuju Coca-Cola sistem i Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u saradnji sa partnerima. Cilj ove inicijative je unapređenje ekonomskog i društvenog razvoja područja Vlasine, uz očuvanje životne sredine.
Foto: Dejan Đurđević
Značaj inicijative „Vlasina – čista ljubav“ za razvoj lokalnog kraja prepoznali su i institucionalno podržali Opština Surdulica, Turistička organizacija opštine Surdulica, kao i Kabinet ministra za razvoj nedovoljno razvijenih opština.
„Projekat „Vlasina – čista ljubav“ je primer kako se udruženim snagama može unaprediti prirodna lepota i ekonomska održivost jednog regiona. Coca-Cola sistem, UNDP, lokalna samouprava Surdulice, Turistička organizacija Surdulice, Planinarski savez Srbije, uz podršku Ministarstva na čijem sam čelu, rade na unapređenju ekosistema Vlasine, pružajući podršku lokalnim preduzetnicima i omogućavajući turistima da uživaju u ovoj predivnoj destinaciji. Vlasina je oduvek bila dragulj ovog kraja i naše zemlje, ali danas, zahvaljujući ovom projektu, ona sjaji svetlije nego ikada pre“, poručio je resorni ministar za unapređenje razvoja nedovoljno razvijenih opština Novica Tončev.
Foto: Dejan Đurđević
U saradnji sa Planinarskim savezom Srbije obnovljene su postojeće planinarske staze koje vode ka vrhovima Čemernik i Vrtop, a napravljena je i jedna nova, turističko-edukativna staza. Postavljeno je više od 80 informativnih tabli, koje na prijemčiv i interaktivan način posetioce upoznaju sa retkim, zaštićenim i autohtonim vrstama biljaka i životinja na području Vlasinskog jezera.
Svetoslav Atanasov, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija, Foto: Dejan Đurđević
„Ovih 47 kilometara staza su mnogo više od mogućnosti za šetnju i rekreaciju. Uveren sam da ovim stazama zajedno otvaramo mogućnosti za brži i snažniji ekonomski razvoj Vlasine. Kada vidim ovoliko zaljubljenika u prirodu na jednom mestu, više sam nego uveren da zajedno možemo dostići svaki vrh, prevazići svaki izazov i podržati lepšu budućnost za ovaj izvanredni predeo“, poručio je generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija Svetoslav Atanasov.
Bojana Balon, v.d. zamenica stalnog predstavnika UNDP-a u Srbiji, Foto: Dejan Đurđević
V.d. zamenica stalnog predstavnika UNDP-a u Srbiji Bojana Balon istakla je da održivi, odnosno domaćinski turizam, podstiče lokalni ekonomski razvoj, vodeći računa o zaštiti prirode i očuvanju lokalne kulture i tradicije.
„Renovirane staze će privući više posetilaca na Vlasinu, što će podstaći i razvoj malih i srednjih preduzeća – od ugostitelja do proizvođača autentičnih suvenira. Unapređenjem turističke ponude Vlasinskog jezera na održiv način, zajedno sa Coca-Cola sistemom u Srbiji, nacionalnim i lokalnim partnerima, doprinosimo daljem ekonomskom i društvenom razvoju ovog dela Srbije i poboljšanju kvalieteta života ljudi”, rekla je Balon.
Istovremeno sa otvaranjem staza, na Vlasini je održan i centralni događaj najveće pešačke manifestacije u Srbiji, Rosa Dan pešačenja. Stazama Vlasine danas je, u organizaciji Planinarskog saveza Srbije, šetalo više od 500 posetilaca i zaljubljenika u prirodu, među kojima je bilo 350 devojčica i dečaka školskog uzrasta iz gradova jugoistočne Srbije. Ovogodišnji Rosa Dan pešačenja, pod sloganom „Korak bliže zdravlju“, pokrenuo je na fizičku aktivnosti blizu petnaest hiljada građana, na ukupno 93 lokacije širom Srbije.
Iso Planić, predsednik Planinarskog saveza Srbije, Foto: Dejan Đurđević
„Rosa Dan pešačenja je dan kada želimo da inspirišemo i pokrenemo Srbiju da živi zdravije i da kod građana podignemo svest o aktivnom i redovnom pešačenju kao osnovnom preduslovu neophodnom za očuvanje zdravlja, i kao takav naišao je na podršku i Instituta za javno zdravlje Srbije. Pored toga, cilj manifestacije je i socijalizacija i razvoj turističkih potencijala kroz uređenje i eksploataciju uređenih pešačkih puteva u Srbiji“, rekao je predsednik Planinarskog saveza Srbije Iso Planić.
Staze na Vlasini će u narednom periodu biti digitalizovane, i posetioci će moći da ih istraže putem onlajn platforme „Staze Srbije“.
O projektu Vlasina – čista ljubav
Coca-Cola sistem pokrenuo je 2021. godine projekat „Vlasina – čista ljubav“, sa ciljem da osnaži turističke potencijale ovog kraja, gde se nalazi punionica Rosa vode. U prvoj godini inicijative obezbeđena je edukacija za 11 ugostitelja iz vlasinskog kraja, kako bi postali konkurentniji i profesionalizovali svoju turističku ponudu. U 2022. godini, partnerstvom sa UNDP, započeta je druga faza inicijative – uređenjem planinarskih staza na Vlasini.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Elektroprivreda Srbije danas je isključila struju porodici Durković iz Gadžinog Hana sa sedmoro dece zbog duga od 30.000 dinara. EPS je prema navodima porodice odbio da sačeka sa isključenjem makar do ponede...
Reprezentativni prosvetni sindikati zatražili su od poslaničkih grupa u Skupštini Srbije da ulože amandmane na Predlog zakona o državnom budžetu za 2025. godinu kako bi se sproveo protokol Vlade i sindikata ...
NextSilicon, pionir u oblasti inovacija high performance computing-a (HPC), lansirao je Maverick-2, prvi inteligentni računarski akcelerator na svetu. Ova tehnologija je dizajnirana da omogući vrhunske perfo...
Ključ uspešnog poslovanja nalazi se u internet oglašavanju koje već godinama predstavlja sinonim za razvoj brenda i usluge. Ako Vaš biznis nije vidljiv na internetu, onda je vreme da izgradite svoj imidž u o...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok