Vesti iz zemlje

03.02.2022. 16:26

Katarina Baletić

Autor: Nova Ekonomija

Vlasnik Fejsbuka i Instagrama izgubio 200 milijardi dolara za dan

Vrednost akcija kompanije Meta Platforms u čijem je vlasništvu Fejsbuk opala je za 26 odsto neposredno nakon otvaranja američke berze. Ovim padom, Meta je izgubila oko 200 milijardi dolara, što je najveći dnevni pad vrednosti akcije ...

Foto: Flickr - Anthony Quintano

Vrednost akcija kompanije Meta Platforms, u čijem su vlasništvu Fejsbuk, Instagram i WhattsApp, opala je za 26 odsto neposredno nakon otvaranja američke berze. Ovim padom, Meta je izgubila oko 200 milijardi dolara, što je najveći dnevni pad vrednosti pojedinačne akcije u istoriji. 

Pad vrednosti je usledio nakon izveštaja o poslovanju koje je juče objavljeno, i prema je opao broj korisnika Fejsbuka.

Fejsbuk je prvi put za 18 godina poslovanja zabeležio pad dnevnih korisnika, kako je preneo BBC. Kako prenose, kompanija Meta u čijem vlasništvu je ova društvena mreža u poslednjem kvartalu 2021. godine imala 1,929 milijarde kornika, a u prethodnom, trećem, kvartalu Fejsbuk je imao prosečno 1,93 korisnika dnevno.

Domaći brendovi nedovoljno pripremljeni za TikTok generaciju

Kompanija je juče istakla da očekuje sporiji rast prihoda zbog toga što korisnici provode manje vremena na njihovim „unosnijim“ servisima. .

Na sporiji rast prihoda uticao je i rast konkurentskih kompanija TikTok i YouTube, kao i smanjeni prihodi od oglašivača, piše BBC.

Na problem konkurencije, ukazuje i direktor Mete i Fejsbuka Mark Zakerberg.

„Ljudi mogu da biraju gde žele da potroše svoje vreme i aplikacije kao što je TikTok rastu veoma brzo. I upravo zbog toga je naš fokus na ‘rilsima’ (Reels) dugoročno veoma važan“.

Meta ističe da je na lošije poslovanje uticala i inflacija, ali i nova pravila koja je uveo Epl (Apple) krajem prošle godine.

Politika privatnosti Epla sada podrazumeva da društvene mreže imaju manje mogućnosti za prikupljanje podataka, a samim tim i personalizacije i prilagođavanja oglasa.

Fejsbuk razvija „metauniverzum“, sopstveni digitalni svet

Prema procenama Meta, ova promena pravila, mogla bi da ih koštaju deset milijardi dolara samo ove godine.

Da Metu „boli“ pad korisnika Fejsbuka može se videti i iz saopštenja koje je pratilo izveštaj o poslovanju u poslednjem kvartalu 2021. godine.

Neuobičajno, na prvom mestu nije se našao broj dnevnih korisnika Fejsbuka, što je bila praksa u ranijim izveštajima, već su je prvo istaknuto koliko je korisnika provodilo vreme na aplikacijama Mete (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) zbirno, da bi se tek nakon toga našao podatak o broju korisnika Fejsbuka.

Takođe, u saopštenju za medije se ni jednoj rečenici ne pominje pad korisnika u odnosu na prethodni kvartal, već se isključivo govori o rastu broja korisnika Fejsbuka u odnosu na isti period 2020. godine.

Međutim, svetski ekonomski mediji veliku pažnju poklanjuju „kolapsu Fejsbuka“, kako ga naziva Blumberg.

Ovaj medij piše da bi sama veličina kolapsa Fejsbuka mogla da signalizira kako su „tehnološke kompanije porasle do te mere da postanu giganti sa neviđenom snagom na tržištu, (ali) i dramu koja može da nastane kada posrnu“.

Vol Strit Žurnal (The Wall Street Journal) podseća da su akcije Fejsbuka u julu 2018. godine pale za 19 odsto što je u tom trenutku bio najgori dnevni pad, nakon što je društveno medijski gigant najvio usporavanje prihoda.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.