Srbija

15.03.2017. 15:38

NE

Autor: Nova Ekonomija

Zaštita potrošača u Srbiji je daleko od željenog nivoa

Srbija

15.03.2017. 15:38

Povodom 15. marta, Svetskog dana prava potrošača, Centar za evropske politike ukazuje da je pored proklamovanih prava i ostvarenog napretka na zakonodavnom planu, stanje zaštite potrošača u Srbiji još uvek daleko od željenog nivoa.

„Sedam godina nakon početka procesa pravne harmonizacije u oblasti zaštite prava potrošača i nakon ostvarivanja zadovoljavajućeg nivoa zakonske usklađenosti, stvarni položaj potrošača u Srbiji je i dalje daleko nepovoljniji nego na području Evropske unije. Nedovoljni i neefikasni mehanizmi nadzora nad poslovanjem trgovaca u pogledu ostvarivanja propisanih obaveza u odnosu na potrošače, neadekvani instrumenti zaštite potrošača, slab kapacitet potrošačkih organizacija, nedostaci sudske zaštite, kao i nizak nivo obaveštenosti o pravima potrošača, neke su od karakteristika postojećeg stanja“, istakao je Dušan Protić, programski menadžer za unutrašnje tržište i konkurentnost CEP-a i koordinator radne grupe Nacionalnog konventa o Evropskoj uniji za Poglavlje 28 – Zaštita potrošača i zaštita zdravlja.

On je dodao da ključni događaj u oblasti zaštite potrošača u ovom momentu jeste priprema pregovaračke pozicije za poglavlje 28, koja je u toku, i mogućnost otvaranja pregovora o ovom poglavlju tokom ove godine. 

„Naše je očekivanje da će otvaranje pregovaračkog poglavlja 28 ponovo skrenuti pažnju na stanje u ovoj ovlasti i dati novi podsticaj za jačanje kapaciteta zaštite, za unapređenje procedura zaštite prava, ali i za podizanje kulture poštovanja potrošača u poslovnoj praksi trgovaca“, rekao je Protić. 

Podsetio je da je povod za ustanovljavanje Svetskog dana zaštite potrošača govor kojim se predsednik SAD Džon Kenedi obratio Kongresu, 15. marta 1962. godine, kojim je postavljen temelj javne politike zaštite potrošača. 

„Politika zaštite potrošača proteklih nekoliko godina u Srbiji nije bila u centru pažnje, o toj problematici nadležni organi retko govore, gotovo su zamrle aktivnosti na unapređenju uspostavljenih mehanizama zaštite, a potrošačke organizacije su u velikoj meri prepuštene entuzijazmu pojedinaca“, naveo je. 

Prema tome, kako je rekao, potrebno je da se zaštita potrošača vrati u fokus javne politike, da se ispita efikasnost postojećih mehanizama sprovođenja propisanih pravila potrošačkog prava, utvrde slabosti i daju rešenja koja će obezbediti viši nivo stvarne zaštite potrošača na tržištu Srbije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.