Vesti iz zemlje

10.02.2023. 09:07

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Zeleno levi front: Da li užička obilaznica ostaje mrtvo slovo na papiru?

Reč je o veoma značajnom projektu započetom 1993. godine...

Foto: Nova ekonomija

Autoput Beograd-Čačak, ilustracija

Deo organizacije Zeleno levi front – Ne damo Srbiju, sa sedištem u Užicu, kritikovao je „neosnovano odugovlačenje izgradnje obilaznica“ oko Užica, Požege, Loznice i tunela ispod prevoja Kadinjača.

Kako se navodi u saopštenju, organizacija izražava zabrinutost zbog prestanka važenja Odluke o obrazovanju radne grupe za realizaciju tih projekta.

Nova ekonomija je o tome već pisala kada je objavljeno da će na čelu izgradnje užičke obilaznice biti ministar građevine Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Kako se dodaje u saopštenju, „građani realizaciju tih projekata čekaju decenijama“, pa se kako se dodaje, probudila sumnja da li će obilaznica ikada i biti izgrađena.

Kako je nedavno prenela Politika, „Zeleno levi front“ je novo ime organizacije Ne davimo Beograd.

Kako se navodi, ta organizacija će koristiti slogan „Ne damo Srbiju“.

Članovi te organizacije su na prošlogodišnjim parlamentarnim izborima uspeli da uđu u Narodnu skupštinu, kao deo koalicije Moramo.

Reč je o projektu koji je započet još devedesetih godina, nastavljen pre dve decenije, ponovo obustavljen, pa ponovo pokrenut prošle godine.

„Otvara se pitanje koja je suština formiranja radne grupe iza koje ne ostaju vidljivi rezultati, da li su raniji članovi išta uradili i da li su bili kompetentni za posao koji su preuzeli“, navedeno je u saopštenju.

Dodaje se da se, ukoliko je smena radne grupe uzrokovana promenom resornog ministra, „budi bojazan da će obilaznica, od jedne do naredne radne grupe, od jedne do druge procedure, ostati mrtvo slovo na papiru“.

Grad Užice je nedavno saopštio da je krajem januara formirana nova Radna grupa za sprovođenje projekata koji se odnose na izgradnju obilaznica oko Gornjeg Milanovca, Požege, Loznice i Užica i na izgradnju deonice državnog puta Dub-Dubci u dužini od 6,3 km sa tunelom ispod prevoja Kadinjača.

28. aprila 2021. godine Vlada Republike Srbije proglasila je izgradnju užičke obilaznice projektom od nacionalnog interesa.

Iste godine je, kako se podseća, predsednik Aleksandar Vučić, prilikom obilaska deonice autoputa Miloš Veliki od Preljine do Požege, izjavio da će veliki broj radnika već u septembru krenuti da radi na obilaznici.

Ipak, kako se dodaje, ugovor o projektovanju i izgradnji, vredan 29,8 miliona evra, potpisan je tek u martu 2022. godine.

Ugovor potpisan sa kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China Limited.

Urbanistički projekat užičke obilaznice, javno je prezentovan tek polovinom decembra 2022. godine, a jedini radovi koji su do danas sprovedeni, kako se navodi, zapravo je početak izgradnje građevinskog kampa u mestu Volujac.

Aktivnosti na izgradnji obilaznice oko Užica pokrenute su još 1993. godine.

„Radovi su započinjani u više navrata, najčešće u vreme predizbornih kampanja, različite političke garniture davale su ista obećanja, ali se, osim rešavanja imovinsko-pravnih odnosa na trasi kojom obilaznica treba da prođe, na realizaciji predizbornih obećanja nije ozbiljnije radilo“, dodaje se u saopštenju.

Goran Vesić na čelu radne grupe za izgradnju užičke obilaznice

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.