Vesti iz zemlje

11.07.2019. 14:31

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Evropska komisija kaznila Sanrio zbog Helo Kiti

Evropska komisija kaznila je kompaniju Sanrio koja dizajnira proizvode sa likom Helo Kiti (Hello Kitty) kaznom od 6,2 miliona evra zbog ograničavanja trgovaca da prodaju licenciranu robu sa likom popularne mačke u drugim zemljama unutar Evropskog ekonomskog prostora (EEA), navodi se u saopštenju Evropske komisije.

Istraga Komisije utvrdila je da je kompanija Sanrio zbog izdavanja neeksluzivnih licenci kršila pravila o konkurenciji unutar EU  jer je stavljala klauzule koje ograničavaju prodaju van određene teritorije, kao i mere kojima ograničava jezik koji se koristi na proizvodima.

PROČITAJTE JOŠ: GALA PROSLAVA 45. ROĐENDANA HELO KITI

„Potrošači, bilo da kupuju Helo Kiti šolju ili Čokoket igračku, sada mogu u potpunosti iskoristiti jednu od glavnih prednosti slobodnog tržišta: mogućnost kupovine u Evropi po najboljim ponudama”, izjavila je komesarka Komesar Margaret Vestager (Margrethe Vestager).

Kompanija Sanrio je sarađivala sa Evropskom komisijom izvan svoje zakonske obaveze da to učini, čime joj je odobreno smanjenje kazne od 40 odsto. 

Što se tiče visine novčane kazne, Komisija je posebno uzela u obzir vrednost prodaje koja se odnosi na povredu, težinu kršenja i njeno trajanje.

U junu 2017. godine, Komisija je otvorila tri odvojene istrage kako bi utvrdila da li su određene prakse licenciranja od strane Najk kompanije (Nike), Sanrija i Univerzal studija (Universal Studios) nezakonito ograničavale trgovce da prodaju licenciranu robu preko granice i na internetu unutar jedinstvenog tržišta u Evropskoj uniji.

Komisija je Najku izrekla novčanu kaznu od 12,5 miliona evra u martu ove godine, a istraga protiv Univerzal studija još uvek je u toku.

Sanriovi ugovori o licenciranju proizvoda za trgovinu prekršili su član 101 Ugovora o funkcionisanju Evropske unije (TFEU), koji zabranjuje sporazume između kompanija koje sprečavaju, ograničavaju ili narušavaju konkurenciju unutar jedinstvenog tržišta EU.

Takođe, Komisija je uspostavila alat da bi omogućila pojedincima da upozore na antikonkurentsko ponašanje uz zadržavanje njihove anonimnosti. Alat štiti anonimnost „zviždača” putem posebno dizajniranog šifrovanog sistema za razmenu poruka koji omogućava dvosmernu komunikaciju.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.