Da bi se gondola, koja će vredeti 15 miliona evra otplatila, ona mora da prihoduje 25 miliona dinara mesečno, svaki mesec narednih šest godina, piše u analizi Danas-a.
U ovu računicu nisu uključeni troškovi korišćenja i održavanja, a to dalje znači da mora da se proda 2.000 karata dnevno svaki dan u godini.
Gondola bi u tom slučaju morala da ima iskorišćenost od 67 odsto, a cene karata nisu baš najpristupačnije za srpski standard; pa tako karta za odrasle košta 430, a za mališane 300 dinara.
PROČITAJTE JOŠ:
Detaljnija analiza Danas-a pokazuje da bi trebalo da se proda jedna karta na svakih 30 sekundi, 16 sati dnevno, 365 dana u godini i tako šest godina uzastopno i to po ceni od 430 dinara.
Ova gondola, koja će spajati Ušće i Kalemegdan, imaće kapacitet da preveze 3.000 putnika dnevno u razdaljini od jedan kilometar, a postavlja se i pitanje troškova održavanja.
Osim toga, u javnosti i dalje postoji žustra debata koliko će izgradnja gondole narušiti Kalemegdan, kao istorijski spomenik, te kolika je šteta od posečenih stabala.
Dodatno, osim ove gondole koja vredi 15 miliona evra, i Zlatobor dobija svoju gondolu koja košta 13 miliona evra i koja spaja centar sa Tornikom.
Poređenja radi, londoska gondola, Emirejts er lajn, koja se prostire preko Temze i koja je takođe dugačka jedan kilometar, ima slične cene kao i buduća beogradska i nedeljno pravi gubitak od 50.000 funti.