Vesti iz sveta

01.06.2019. 23:03

Businessinsider

Autor: Ivan Stamenković i Nikola Vučković

Kako danas elita pokazuje svoje bogatstvo

Razlog zašto će neki ljudi platiti 14.000 dolara za torbu mogao bi da se svede na razliku između bogatstva i statusa, piše Businessinsider.

Bogatstvo i status nisu isti zato što imaju različit nivo vidljivosti, kaže profesor Vorton Jonah Berger, profesor marketinga u svojoj knjizi „Nevidljivi uticaj: skrivene sile koje oblikuju ponašanje“. 

„Bogatstvo je često privatno“. Niko osim vas (a možda i vaš supružnik) ne zna koliko novca imate na svom bankovnom računu. Međutim, status je društven. To je postignuto u očima drugih,“ ocenjuje on.

 

Razlika između bogatstva i statusa seže do industrijske revolucije, koja je rodila novu društvenu klasu – nouveau riche – koja je bila u stanju da izgradi svoje bogatstvo i potroši svoje bogatstvo na materijalna dobra kako bi pokazala status. 

Nouveau riche su oni koji su prvobitno rođeni u nižoj društvenoj klasi, koji su kasnije izgradili svoje bogatstvo – čime su dobili pristup dobrima i uslugama koje su nekada bile dostupne samo eliti sa nasleđenim bogatstvom.

Oni su se bavili upadljivom potrošnjom, konceptom upotrebe materijalnih stavki da označe društveni status. Umesto da kupuju skupe stvari koje su bile privatne, poput jela ili hrane, kupile su robu široke potrošnje kako bi simbolizovale svoje bogatstvo drugima, napisao je Berger u knjizi.

PROČITAJTE JOŠ: BIL GEJTS: NE ZASLUŽUJEM BOGATSTVO KOJE IMAM, TREBA DA PLAĆAM VEĆI POREZ

Današnja elita se ponaša drugačije: Otkrivanje bogatstva više nije poželjan način da se označi da ga imaš.

Bogati ljude se umesto prikazivanja bogatstva okreću diskretnim navikama bogatstva, investirajući u nematerijalna sredstva kao što su obrazovanje i zdravstvo jer im to pomaže da stignu tamo gde srednja klasa ne može. 

PROČITAJTE JOŠ: EVO ŠTA NAJBOGATIJI LJUDI DORUČKUJU

„Današnja elita se sada bavi diskretnim bogatstvom, ili ono što Elizabet Kridrid-Halkett naziva „neprimetnom potrošnjom“ u svojoj knjizi „Suma malih stvari: teorija aspiracijske klase“, navodi Businessinsider. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.