Promet u hrvatskim maloprodajama je prve neradne nedelje opao za 21,8 odsto u odnosu na poslednju nedelju juna, usled primene novog Zakona o trgovini prema kojem prodavnice mogu da rade samo 16 nedelja u godini.
Kako piše Novi list, ukupan promet u trgovini na malo, bez motornih vozila, iznosio je 29,9 miliona evra, što je gubitak prometa vrednog 8,37 milijardi evra.
Pored toga, opao je i broj i iznos računa koji su izdati u trgovini na malo, jer je izdato oko 457.000 računa, što je 19 odsto manje nego prethodne nedelje iako je većina trgovina na Jadranu bila otvorena.
Promet je opao i u odnosu na prvu nedelju u julu prethodne godine, kada je promet iznosio 35,8 miliona evra, iako su cene u odnosu na prošlu godinu u proseku veće za 7,7 odsto.
Od 1. jula u Hrvatskoj je stupio na snagu novi Zakon o trgovini, prema kom su trgovine nedeljom zatvorene.
Zakonom radno vreme prodajnih objekata određuje trgovac u periodu od ponedeljka do subote u ukupnom trajanju do 90 sati nedeljno, koje samostalno i raspoređuje.
Izuzeti od rada nedeljom u Hrvatskoj su prodajni objekti na zelezničkim i autobuskim stanicama, aerodromima, lukama, benzinskim stanicama, u bolnicama, hotelima, kulturnim i verskim ustanovama…
Prodavnice mogu da rade u okviru centara za posetioce ili interpretacijskih centara, nautičkih marina, kampova, porodičnih farmi i proglašenih zaštićenih područja prirode, ali u skladu sa posebnim propisima.
Novi zakon u Hrvatskoj zatvara radnje nedeljom