Priče i analize

21.03.2016. 13:00

Money Ning

Autor: Nova Ekonomija

Četiri načina da izbegnete nepotrebnu kupovinu u marketu

Mada nam se redovna nabavka često čini kao rutinska operacija, ona postaje sve komplikovanija. Koliko puta vam se desilo da u supermarket odete po nekoliko najneophodnijih namirnica, a vratite se sa gomilom stvari koje uopšte niste planirali da kupite?

Prodavnice danas koriste brojne trikove kako bi vas naterale da kupite više nego što vam realno treba. Evo nekoliko saveta kako da uštedite novac i izbegnete kupovinu nepotrebnih stvari.

1. Napravite listu za kupovinu i pridržavajte je se

Ovo je najlakši i najefikasniji način da izbegnete prekomerno trošenje u supermarketu. Ako uspete da se pridržavate ove stavke, sve ostalo je nevažno. Čak i ostale stavke sa ove liste. 

2. Koristite digitron tokom kupovine

Danas svi mobilni telefoni imaju kalkulator u sebi, pa zašto ga ne biste koristili na licu mesta kako biste odlučili šta je najbolje za vaš budžet? Ako se, recimo, dvoumite između kutije ekspres kafe koja košta 500 dinara i one nešto veće po ceni od 650, a koju predstavljaju kao posebnu ponudu, uradite matematiku i vidite da li ste zaista na dobitku. Iako su veća pakovanja najčešće zaista i povoljnija, budite oprezni kod akcija koje često samo deluju povoljno. 

3. Ukoliko niste nameravali da kupujete hleb ili peciva, zaobilazite taj deo marketa u širokom luku

Supermarketi sa namerom dozvoljavaju da se miris sveže pečenog hleba širi svuda okolo jer na taj način privlače kupce, koji i nisu nameravali da kupuju peciva ili hleb, da to ipak učine. 

4. Odolite iskušenju kupovine sitnica na kasi

Kase su u većini radnji „okićene“ čokoladicama, instant kafama, žvakama, gumenim i ostalim bombonama, a cene su takve da sve to deluje jeftino. Kupci u tim okolnostima često reaguju impulsivno i kupuju ono što im nije potrebno podstaknuti instinktima za hranom, ali i dosadom dok čekaju da dođu na red.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.