
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Ugovorni sporazum za projektovanje i izgradnju Depoa Makiš, ukupne vrednosti 200 miliona evra, potpisan je danas u Palati „Srbija“ sa kompanijom Pauer Čajna (Power China).
Ugovorni sporazum su potpisali potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali, v.d. direktora Javno-komunalnog preduzeća „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović, v.d. sekretara Sekretarijata za javni prevoz Radovan Kremić i ovlašćeni predstavnik kompanije Pauer Čajna Jang Fan, saopštilo je Ministarstvo finansija.
Ministar finansija Siniša Mali rekao je da će vreme trajanja projektovanja i izgradnje iznositi 60 meseci.
Prema njegovim rečima, usluge i radovi obuhvaćene ugovorom sa „kineskim partnerima“ podrazumevaju projektovanje i izvođenje radova na izgradnji administrativne zgrade sa operativno-kontrolnim centrom i drugih neophodnih objekata među kojima su inspekcijske hale, hale za održavanje, hale za gariranje, hale za održavanje infrastrukture, ulazno-izlazni objekat, trafostanica i sprinkler stanica, sa kompletnim instalacijama i opremom za svaki od objekata.
Dodao je i da je predviđeno projektovanje i izgradnja donjeg stroja koloseka u depou za ukupnu dužinu koloseka od oko 10 kilometara, projektovanje i izgradnja manipulativnih površina i unutrašnjih saobraćajnica ukupne dužine oko 4,7 kilometara sa pripadajućom infrastrukturom, spoljno uređenje depoa ukupne površine od oko 34 hektara i sve priključke na gradsku mrežu infrastrukture.
Iz Depoa Makiš obavljaće se kompletno upravljanje sistemima potpuno automatizovane Linije 1 metroa, posredstvom Upravljačkog centra koji će se nalaziti u administrativnoj zgradi.
Iz Upravljačkog centra će se upravljati i vršiti nadzor nad svim elektro-mašinskim postrojenjima u stanicama (liftovi, eskalatori, peronska vrata), evakuaciono-ventilacionim otvorima, objektima u depou, navodi se u saopštenju.
Depo Makiš služiće za održavanje voznih sredstava beogradskog metroa, odnosno održavanje u smislu popravki većeg obima poput zamene obrtnih postolja, zamene glavnih transformatora i svih opravki koje iziskuju podizanje voznih sredstava dizalicama za vozna sredstva linija 2 i 3.
Takođe, u Depou Makiš obavljaće se gariranje, inspekcija i redovno spoljašnje i unutrašnje pranje voznih sredstava Linije 1 i dela voznih sredstava Linije 2 metroa.
Beogradski metro gradiće francuske i kineske kompanije. Francuski partneri treba da rade na obezbeđivanju vagonskih kompozicija i izgradnji elektromašinskih podsistema dok će, sa druge strane, kineska kompanija izvoditi građevinske radove.
Ministar finansija Siniša Mali je sa predstavnicima francuskih i kineskih kompanija potpisao Memorandum o razumevanju o izgradnji beogradskog metroa u januaru 2021. godine.
Memorandum je tada potpisan sa direktorom JKP „Beogradski metro i voz“ Stankom Kantarom, potpredsednikom grupe „ALSTOM“ Filipom Delurom, generalnim direktorom u kompaniji „Ežis rejl“ Olivijerom Buvarom i predstavnikom kompanije „Pauer Čajna“ Šje Ziđijem.

Foto: Printskrin/bgmetro.rs
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE