Vesti iz zemlje

22.09.2023. 15:44

Autor: Nevena Petaković

Potpisan ugovor sa Pauer Čajnom za izgradnju depoa beogradskog metroa

Beogradski metro Foto: Nova ekonomija

Ugovorni sporazum za projektovanje i izgradnju Depoa Makiš, ukupne vrednosti 200 miliona evra, potpisan je danas u Palati „Srbija“ sa kompanijom Pauer Čajna (Power China). 

Ugovorni sporazum su potpisali potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali, v.d. direktora Javno-komunalnog preduzeća „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović, v.d. sekretara Sekretarijata za javni prevoz Radovan Kremić i ovlašćeni predstavnik kompanije Pauer Čajna Jang Fan, saopštilo je Ministarstvo finansija.

Ministar finansija Siniša Mali rekao je da će vreme trajanja projektovanja i izgradnje iznositi 60 meseci.

Prema njegovim rečima, usluge i radovi obuhvaćene ugovorom sa „kineskim partnerima“ podrazumevaju projektovanje i izvođenje radova na izgradnji administrativne zgrade sa operativno-kontrolnim centrom i drugih neophodnih objekata među kojima su inspekcijske hale, hale za održavanje, hale za gariranje, hale za održavanje infrastrukture, ulazno-izlazni objekat, trafostanica i sprinkler stanica, sa kompletnim instalacijama i opremom za svaki od objekata.

Dodao je i da je predviđeno projektovanje i izgradnja donjeg stroja koloseka u depou za ukupnu dužinu koloseka od oko 10 kilometara, projektovanje i izgradnja manipulativnih površina i unutrašnjih saobraćajnica ukupne dužine oko 4,7 kilometara sa pripadajućom infrastrukturom, spoljno uređenje depoa ukupne površine od oko 34 hektara i sve priključke na gradsku mrežu infrastrukture.

Iz Depoa Makiš obavljaće se kompletno upravljanje sistemima potpuno automatizovane Linije 1 metroa, posredstvom Upravljačkog centra koji će se nalaziti u administrativnoj zgradi.

Iz Upravljačkog centra će se upravljati i vršiti nadzor nad svim elektro-mašinskim postrojenjima u stanicama (liftovi, eskalatori, peronska vrata), evakuaciono-ventilacionim otvorima, objektima u depou, navodi se u saopštenju.

Depo Makiš služiće za održavanje voznih sredstava beogradskog metroa, odnosno održavanje u smislu popravki većeg obima poput zamene obrtnih postolja, zamene glavnih transformatora i svih opravki koje iziskuju podizanje voznih sredstava dizalicama za vozna sredstva linija 2 i 3.

Takođe, u Depou Makiš obavljaće se gariranje, inspekcija i redovno spoljašnje i unutrašnje pranje voznih sredstava Linije 1 i dela voznih sredstava Linije 2 metroa.

Beogradski metro gradiće francuske i kineske kompanije. Francuski partneri treba da rade na obezbeđivanju vagonskih kompozicija i izgradnji elektromašinskih podsistema dok će, sa druge strane, kineska kompanija izvoditi građevinske radove.

Ministar finansija Siniša Mali je sa predstavnicima francuskih i kineskih kompanija potpisao Memorandum o razumevanju o izgradnji beogradskog metroa u januaru 2021. godine.

Memorandum je tada potpisan sa direktorom JKP „Beogradski metro i voz“ Stankom Kantarom, potpredsednikom grupe „ALSTOM“ Filipom Delurom, generalnim direktorom u kompaniji „Ežis rejl“ Olivijerom Buvarom i predstavnikom kompanije „Pauer Čajna“ Šje Ziđijem.

Foto: Printskrin/bgmetro.rs

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.