Srbija

09.01.2024. 10:21

Nova ekonomija

Autor: Čedomir Savković

Elektrodistribucija menjala strujomer, pa optužila potrošača za krađu struje

Kako izbeći ovakve situacije?

Foto: Nova ekonomija

Srbija

09.01.2024. 10:21

Redakciji Nove ekonomije javila se građanka čiji je otac nedavno imao veoma neprijatnu situaciju sa radnicima Elektrodistribucije. Naime, prilikom zamene starog brojila novim digitalnim, optužili su ga da je nelegalno trošio struju i da na brojilu navodno nije bio ispravnan žig.

„Dvojica su došla iz Elektrodistribucije, jedan radnik i jedan koji se nije ni predstavio, ali je on glavni. Došli su sa namerom da zamene sat sa novim digitalnim“, kaže čitateljka Nove ekonomije (ime poznato redakciji).

Kako objašnjava, tada su ustanovili da nemaju serijski broj plombe koji je na satu i samostalno zaključili su da je potrošač  sam menjao nešto na satu.

Reč je o potrošaču koji ima preko 70 godina i koji je tokom ovih nesuglasica doživeo veliki stres.

„Naravno sat su postavili oni iz Distribucije i ništa nije dirano, postoji i ugovor sa njima da su oni postavili sat i da je to njihova nadležnost. Od datuma kad je ostavljen ugovor do datuma kada su došli da menjaju sat redovno je njihov čovek dolazio da očitava struju i znači imao je uvid u sat koji su oni postavili. Inače računi za struji su od 8.000 do 10.000 dinara“, kaže sagovornica nove ekonomije.

Prema njenim rečima, čovek koji se nije predstavio, skida sat i zaključuje da plomba na tom satu nije njihova, verbalno optužuje vlasnika kuće da je krao jednu fazu struje i odbija da postavi novi digitalni sat, i kaže da će ostaviti kuću bez struje, a da vlasnik dođe sutra u Elektrodistribuciju da se utvrdi stanje.

„Jedva nekako na nagovor pristaje da stavi novi digitalni satali sa napomenom da ako za dva dana se ne reši situacija dolazi da isključi struju sa bandere“, dodaje naša sagovornica.

Sutradan vlasnik kuće odlazi u Elektrodistribuciju sa ugovorom i priznanicama da uredno plaća struju, kod jednog od direktora sa dokazima da je sve regularno.

„Direktor uvidom u dokumentaciju zaključuje da je vlasnik ispravan, poziva osobu koja je dan pre bila na terenu i optužila vlasnika i htela da ostavi kuću bez struje, poziva ga da dođe kod njega u kancelariju. On se ne pojavljuje, a njegov nadležni saopštava da je sve u redu i da su proverili valjda ponpvo broj plombe i da je to u redu“, objašnjava naša čitateljka.

Taj direktor je, kako dodaje, rekao da svakamo može da se obradi Elektrodistribuciji i da iznese primedbu na rad tog radnika.

KOMENTAR UDRUŽENJA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA „PROSPERITET“

„Kada oni vide u svojoj evidenciji da je kod na primer Petra Petrovića istekao rok baždarenja mernog uređaja pre dve ili tri godine, onda se neko setio igrajući se na računaru i onda kaže evo sada ulovili smo ovoga, moramo pod hitno da reagujemo, mi smo krivi tri godine nismo baždarili, a očitavali smo merne uređaje i obračunavali. I onda, hajde, molim te, idi tamo otkini mu plombu, optuže vas, umesto da on odgovara i da gubi licencu“, kaže za Novu ekonomiju Radomir Ćirilović iz novosadskog udruženja za zaštitu potrošača Prosperitet.

Građani se žale: Platili smo brojilo 100.000, zašto da ustupimo EPS Distribuciji

Da je ovo pravna država, a nije, EPS Distribucija bi kako on ocenjuje za takve ili slične situacije izgubila licencu, odnosno, ne bi mogla da se bavi tako jednim odgovornim poslom, distribucijom električne energije.

Podseća da je u ta preduzeća uložen ogroman kapital, kao i da se kroz njih mesečno obrće veliki novac, a da pri tome nema nikakve odgovornosti.

SAMI PROVERITE BROJILO, ZA SVAKI SLUČAJ

On naglašava i da potrošači treba sami barem jednom ili dva puta mesečno da vizuelno provere ispravnost plombe na svom električnom brojilu. Plomba služi za informacije o tome kada je strujomer baždaren i da li je ispravan.

U slučaju da strujomer nije ispravan, potrošač to treba da prijavi Elektrodistribuciji i sa te strane može da bude miran, objašnjava Ćirilović, o čemu je Nova ekonomija već pisala.

Ćirilović se pita i šta u vezi sa tim rade inspekcijski organi i dodaje kako je čest slučaj kad im se potrošači žale, da nisu kompletni zapisnici koji se dostavljaju od strane EPS-a.

„Izostaju važni elementi, sam nalaz koji punude kao stručni koji se ponudi potrošaču na potpisivanje (obično nekom starijem), da ne govorimo o švrakopisu, zapisnici su tkao nečitki da morate pod lupom da ih čitate“, dodaje Ćirilović.

Komentarišući navode naše čitateljke, Ćirilović se pita kako je moguće da potrošač u tom slučaju bude spašen, da ne bude optužen kao lopov i da ne bude kažnjen zbog toga od strane EPS-a, odnosno Elektrodistribucije.

Ocenjuje i da se ta preduzeća ponašaju kao da su vrhovni sud, jer donose i odluke, presude i tako dalje, pa je u konkretnom slučaju potrošač jedno mogao da bude zaštićen onda kada je otišao kod nekog od direktora.

„Taj direktor treba da odmah gubi posao, što je zaštitio tog potrošača od lopova koga je on poslao da bude lopov. Nije taj običan inkasant ili električar to sam napravio, on je poslat da to uradi, po sistemu, ako prođe, prođe“, kaže Ćirilović.

On kaže i da je dovoljno da vas neki komšija sa kojim niste dobri prijavi i kaže „čini mi se da ovaj krade struju“.

„Oni kažu, super, evo imamo već povoda. Tako smo imali jedan slučaj pre desetak godina u Novom Sadu na Klisi, čovek od 80 godina, penzioner, šta je on mogao, sam je živeo sa starom bakom, da krade struju, on za tim nije imao potrebe“, kaže sagovornik Nove ekonomije.

Kako navodi, komšija ga je prijavio, pa su ga isključili.

„Onda smo mi kao Prosperitet išli i intervenisali da ga ponovo priključe i dan danas se vodi taj spor, ali sa njegovim pravnim naslednikom, sinom. Deda se jadnik obesio zbog Elektrodistribucije Vojvodine i napisao oproštajno pismo“, kaže Ćirilović.

Krajnji kupac uživa zaštitu svojih prava u skladu sa zakonima, međutim pitanje je koliko on može da ostvari ta prava ukoliko on o njima nije edukovan:

„Ljude niko neće odbraniti ukoliko oni ne budu znali koja su njihova prava, odnosno koje su obaveze pružalaca usluga od opšteg ekonomskog interesa, u ovom slučaju EPS-a“, kaže Ćirilović.

„Ugradnja pametnih brojila nije besplatna, kao ni sir u mišolovci“

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.