
Upozorenje: Lažni profili Nove ekonomije
Na društvenoj mreži Instagram pojavili su se lažni profili koji se predstavljaju kao Nova ekonomija.Zvaničan i jedini pravi profil naše redakcije je: nova.ekonomijaSvi ostali profili koji koriste naš...
Kako izbeći ovakve situacije?
Redakciji Nove ekonomije javila se građanka čiji je otac nedavno imao veoma neprijatnu situaciju sa radnicima Elektrodistribucije. Naime, prilikom zamene starog brojila novim digitalnim, optužili su ga da je nelegalno trošio struju i da na brojilu navodno nije bio ispravnan žig.
„Dvojica su došla iz Elektrodistribucije, jedan radnik i jedan koji se nije ni predstavio, ali je on glavni. Došli su sa namerom da zamene sat sa novim digitalnim“, kaže čitateljka Nove ekonomije (ime poznato redakciji).
Kako objašnjava, tada su ustanovili da nemaju serijski broj plombe koji je na satu i samostalno zaključili su da je potrošač sam menjao nešto na satu.
„Naravno sat su postavili oni iz Distribucije i ništa nije dirano, postoji i ugovor sa njima da su oni postavili sat i da je to njihova nadležnost. Od datuma kad je ostavljen ugovor do datuma kada su došli da menjaju sat redovno je njihov čovek dolazio da očitava struju i znači imao je uvid u sat koji su oni postavili. Inače računi za struji su od 8.000 do 10.000 dinara“, kaže sagovornica nove ekonomije.
Prema njenim rečima, čovek koji se nije predstavio, skida sat i zaključuje da plomba na tom satu nije njihova, verbalno optužuje vlasnika kuće da je krao jednu fazu struje i odbija da postavi novi digitalni sat, i kaže da će ostaviti kuću bez struje, a da vlasnik dođe sutra u Elektrodistribuciju da se utvrdi stanje.
„Jedva nekako na nagovor pristaje da stavi novi digitalni satali sa napomenom da ako za dva dana se ne reši situacija dolazi da isključi struju sa bandere“, dodaje naša sagovornica.
Sutradan vlasnik kuće odlazi u Elektrodistribuciju sa ugovorom i priznanicama da uredno plaća struju, kod jednog od direktora sa dokazima da je sve regularno.
„Direktor uvidom u dokumentaciju zaključuje da je vlasnik ispravan, poziva osobu koja je dan pre bila na terenu i optužila vlasnika i htela da ostavi kuću bez struje, poziva ga da dođe kod njega u kancelariju. On se ne pojavljuje, a njegov nadležni saopštava da je sve u redu i da su proverili valjda ponpvo broj plombe i da je to u redu“, objašnjava naša čitateljka.
Taj direktor je, kako dodaje, rekao da svakamo može da se obradi Elektrodistribuciji i da iznese primedbu na rad tog radnika.
„Kada oni vide u svojoj evidenciji da je kod na primer Petra Petrovića istekao rok baždarenja mernog uređaja pre dve ili tri godine, onda se neko setio igrajući se na računaru i onda kaže evo sada ulovili smo ovoga, moramo pod hitno da reagujemo, mi smo krivi tri godine nismo baždarili, a očitavali smo merne uređaje i obračunavali. I onda, hajde, molim te, idi tamo otkini mu plombu, optuže vas, umesto da on odgovara i da gubi licencu“, kaže za Novu ekonomiju Radomir Ćirilović iz novosadskog udruženja za zaštitu potrošača Prosperitet.
Da je ovo pravna država, a nije, EPS Distribucija bi kako on ocenjuje za takve ili slične situacije izgubila licencu, odnosno, ne bi mogla da se bavi tako jednim odgovornim poslom, distribucijom električne energije.
Podseća da je u ta preduzeća uložen ogroman kapital, kao i da se kroz njih mesečno obrće veliki novac, a da pri tome nema nikakve odgovornosti.
On naglašava i da potrošači treba sami barem jednom ili dva puta mesečno da vizuelno provere ispravnost plombe na svom električnom brojilu. Plomba služi za informacije o tome kada je strujomer baždaren i da li je ispravan.
U slučaju da strujomer nije ispravan, potrošač to treba da prijavi Elektrodistribuciji i sa te strane može da bude miran, objašnjava Ćirilović, o čemu je Nova ekonomija već pisala.
Ćirilović se pita i šta u vezi sa tim rade inspekcijski organi i dodaje kako je čest slučaj kad im se potrošači žale, da nisu kompletni zapisnici koji se dostavljaju od strane EPS-a.
„Izostaju važni elementi, sam nalaz koji punude kao stručni koji se ponudi potrošaču na potpisivanje (obično nekom starijem), da ne govorimo o švrakopisu, zapisnici su tkao nečitki da morate pod lupom da ih čitate“, dodaje Ćirilović.
Komentarišući navode naše čitateljke, Ćirilović se pita kako je moguće da potrošač u tom slučaju bude spašen, da ne bude optužen kao lopov i da ne bude kažnjen zbog toga od strane EPS-a, odnosno Elektrodistribucije.
Ocenjuje i da se ta preduzeća ponašaju kao da su vrhovni sud, jer donose i odluke, presude i tako dalje, pa je u konkretnom slučaju potrošač jedno mogao da bude zaštićen onda kada je otišao kod nekog od direktora.
„Taj direktor treba da odmah gubi posao, što je zaštitio tog potrošača od lopova koga je on poslao da bude lopov. Nije taj običan inkasant ili električar to sam napravio, on je poslat da to uradi, po sistemu, ako prođe, prođe“, kaže Ćirilović.
On kaže i da je dovoljno da vas neki komšija sa kojim niste dobri prijavi i kaže „čini mi se da ovaj krade struju“.
„Oni kažu, super, evo imamo već povoda. Tako smo imali jedan slučaj pre desetak godina u Novom Sadu na Klisi, čovek od 80 godina, penzioner, šta je on mogao, sam je živeo sa starom bakom, da krade struju, on za tim nije imao potrebe“, kaže sagovornik Nove ekonomije.
Kako navodi, komšija ga je prijavio, pa su ga isključili.
„Onda smo mi kao Prosperitet išli i intervenisali da ga ponovo priključe i dan danas se vodi taj spor, ali sa njegovim pravnim naslednikom, sinom. Deda se jadnik obesio zbog Elektrodistribucije Vojvodine i napisao oproštajno pismo“, kaže Ćirilović.
Krajnji kupac uživa zaštitu svojih prava u skladu sa zakonima, međutim pitanje je koliko on može da ostvari ta prava ukoliko on o njima nije edukovan:
„Ljude niko neće odbraniti ukoliko oni ne budu znali koja su njihova prava, odnosno koje su obaveze pružalaca usluga od opšteg ekonomskog interesa, u ovom slučaju EPS-a“, kaže Ćirilović.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Na društvenoj mreži Instagram pojavili su se lažni profili koji se predstavljaju kao Nova ekonomija.Zvaničan i jedini pravi profil naše redakcije je: nova.ekonomijaSvi ostali profili koji koriste naš...
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić ponovo se obratio građanima putem svog zvaničnog Instagram naloga. Ovog puta, predsednik je pokazivao neke od osnovnih životnih namirnica i govorio koliko će ti proizvodi k...
Vlada Srbije je u samo dve nedelje dva puta menjala sastav Upravnog odbora Istraživačko-razvojnog instituta za veštačku inteligenciju Srbije, zbog čega su se odlučili iz ove institucije da pokrenu još jednu ...
Srpski startap Vinaver Medical postao je 13. kompanija u koju je investirala mreža poslovnih anđela Inicijative 'Digitalna Srbija' (DSI), čime su ukupna ulaganja ove mreže dostigla 1,3 miliona evra. ...
Sedmo veče zaredom građani širom zemlje okupljaju se na poziv studenta u blokadi, u znak protesta zbog nasilnog postupanja polic...
Video-snimak na kojem je predsednik Srbije Aleksandar Vučić ponovo okružen proizvodima koji su nasušna potreba gotovo svakog domaćinstva - ulje, šećer, mleko, kafa, najavljujući njihove niže cene, već sutradan bio je glavna ...
Nakon protesta koji se održao u četvrtak, a koji su obeležili brojni sukobi građana i policije, najviše pažnje je izazvala intervencija pripadnika Jedinice za obezbeđenje određenih ličnosti i objekata (JZO), kojom je rukovodio lično komandant te jedinic...
Specijalno tužilaštvo Kosova zatražilo je danas izdavanje naloga za hapšenje bivšeg predsednika Srpske liste Gorana Rakića, prenosi portal Kossev....
Od 21. do 23. avgusta u državi Vajoming u SAD-u održaće se Džekson Hol simpozijum....
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења