Podatke o geološko-geotehničkim karakteristikama terena na kom će se graditi prva faza linije 2 metroa, koji su prikupljani od 2021. do 2023. godine sada je potrebno dopuniti, pa je „Beogradski metro i voz“ raspisao tender za izradu elaborata o „kontrolnim geološkim istraživanjima“. Procenjena vrednost posla je 70,8 miliona dinara, vidi se iz plana javnih nabavki.
Između ostalog je potrebno da se (ponovo) izvrši utvrđivanje sadašnjeg stanja i svojstva stena, kao i geotehničke preporuke za izgradnju buduće metro linije.
Izrada geološke dokumentacije treba da se zasniva na postojećoj geološkoj i geotehničkoj dokumentaciji, koja će sada biti samo dopunjena rezultatima novih istraživanja.
Za potrebe izrade (n)ovog elaborata, treba analizirati svu dokumentaciju koja je obrađivala slične ili iste terene kroz koje će prolaziti trasa prve faze linije 2 metroa.
Istražni radovi su obavezni na delovima trase koji nisu dovoljno „pokriveni“ ranijim istraživanjima ili u kojima složenost geološke građe zahteva dopunska pojašnjenja.
Prva faza linije 2 beogradskog metroa, od stanice Depo Bežanija do stanice Merkator imaće 12 stanica, osam evakuaciono-ventilaciona okna (šahtova), 11 međustaničnih tunelskih deonica i jednu tunelsku deonicu plitkim iskopom (Cut&cover).
Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, plitiki iskop će se primenjivati od stanice Depo Bežanija do stanice Marka Čelebonovića, u dužini od 1,2 kilometara.
Od stanice Marka Čelebonovića do stacionaže u dužini od deset kilometara predviđen je tunel koji će se izraditi mašinom za bušenje tunela (Tunnel Boring Machine – TBM).
Dva aneksa za beogradski metro: Jedan ubrzava – drugi odlaže rokove