
Požar na gradilištu kod naselja West 65
Na gradilištu kod naselja West 65 na Novom Beogradu danas oko 15 časova izbio je požar, objavio je N1.Naseljem se širio gust dim. Kako prenosi televizija, radnici su protivpožarnim aparatima pokušavali d...
Povećana prodaja automobila zbog smanjenja kamatnih stopa, postepen rast tržišta električnih vozila, ali i manjak novijih polovnjaka obeležiće tržište automobila u ovoj godini, pokazuje istraživanje sajta carVertical. Za evropske proizvođače automobila, poseban izazov i ove godine predstavljaće sve veća popularnost jeftinijih kineskih električnih vozila, kao i strogi propisi o emisiji ugljen-dioksida.
Proizvodnja novih automobila drastično je opala širom sveta, a na to su uticali i veliki problemi u lancu snabdevanja poluprovodnicima tokom 2021. i 2022. godine. Problemi na tržištu novih automobila, međutim, utiču i na tržište polovnih vozila.
“Trenutno je uočljiv nedostatak vozila proizvedenih 2021–2022. godine i očekuje se da će ovaj problem potrajati. Ponuda polovnih automobila starih tri do četiri godine biće veoma ograničena“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila u kompaniji za podatke o automobilima carVertical.
Zbog ove situacije doći će i do povećanja cene automobila starih tri do četiri godine godine, a nepošteni prodavci to mogu iskoristiti tako što će falsifikovati kilometražu vozila, sakriti oštećenja ili druge nedostatke, čime će još više veštački podići cenu gotovo novih automobila na sekundarnom tržištu. Imajući ovo u vidu, kupci bi trebalo da kritički procenjuju stanje vozila, provere istoriju vozila i uvere se da su informacije prodavca o vozilu tačne, savetuje carVertical.
Inflacija i rast kamatnih stopa teško su pogodili kako tržište novih, tako i polovnih automobila, pa su se mnogi vozači su se odlučili za jeftinija vozila ili odložili kupovinu “za bolja vremena”.
Međutim, s obzirom na stabilizaciju kamatnih stopa u 2024. godini, očekuje se da će prodaja krenuti uzlaznom putanjom tokom 2025, jer sa padom kamata, automobili postaju pristupačniji.
Nedovoljno razvijena javna infrastruktura za punjenje i visoki troškovi usporavaju rast tržišta električnih vozila, i mada za njih postoji veliko interesovanje, visoke cene vozačima predstavljaju prepreku za kupovinu. U većini zemalja, usled nedostatka stanica za punjenje, električne automobile najčešće kupuju oni koji ih mogu puniti kod kuće, piše carVertical.
„Potražnju za polovnim električnim vozilima takođe bi mogla znatno ugroziti sve veća popularnost jeftinih kineskih električnih automobila u Evropi. Ipak, nije izvesno da li će vozači želeti da kupe ove modele, jer postoje sumnje u njihov kvalitet i servis nakon prodaje. Većina kupaca će se i dalje odlučivati za proverene brendove“, objašnjava Buzelis.
Dizel automobili su dugo dominirali zapadnoevropskim tržištem, ali tome bi uskoro mogao da dođe kraj. Kupci se sve više okreću hibridnim i benzinskim automobilima, dok stroži propisi o emisijama gasova utiču na smanjenje dizel vozila na tržištu. Istovremeno, pad proizvodnje novih dizel automobila u Zapadnoj Evropi utiče na ponudu polovnih dizel vozila u Istočnoj Evropi.
Usled ograničene ponude, polovni dizel automobili stari od jedne do pet godina verovatno će i dalje biti veoma traženi u Istočnoj Evropi, što će znatno usporiti pad njihove vrednosti.
Evropska unija je 2025. godine smanjila dozvoljeni nivo emisije CO2 za automobile sa 116 na 94 grama po kilogramu. U slučaju nepoštovanja propisa, proizvođači će se suočiti sa ogromnim kaznama za svako prodato vozilo.
„Zbog sve strožih EU propisa o emisijama, veliki proizvođači automobila su na ivici opstanka. Kupci se teško odlučuju za prelazak na električna vozila, a sve veća popularnost kineskih marki automobila predstavlja dodatni izazov“, navodi Buzelis.
Slaba prodaja električnih vozila i nepoverenje potrošača stvaraju probleme za celo tržište automobila. Austrija, Bugarska, Poljska, Rumunija, Slovačka, Češka Republika i Italija već su izrazile zabrinutost zbog strožih pravila emisija, tražeći od Evropske unije da odloži njihovu primenu, uz argumente da će kazne naštetiti i proizvođačima i nacionalnim ekonomijama.
„Evropski proizvođači automobila su primorani da uvrste u ponudu modele koji slabo prolaze na tržištu. Pored toga, cene novih automobila sve više rastu, što prirodno usporava prodaju i ugrožava njihove neuspešne pokušaje da održe radnu snagu. Nužan je brz razvoj u industriji tokom naredne godine kako bi se sprečila neminovna kriza. Evropa mora odmah da reaguje, inače će se suočiti sa posledicama strogih propisa i samo posmatrati kako konkurencija iz Kine baca senku na automobilsku industriju na kontinentu“, navodi stručnjak za tržište polovnih vozila.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Na gradilištu kod naselja West 65 na Novom Beogradu danas oko 15 časova izbio je požar, objavio je N1.Naseljem se širio gust dim. Kako prenosi televizija, radnici su protivpožarnim aparatima pokušavali d...
Nisu tačne tvrdnje vlasti da su ekonomske štete od blokada ogromne i da je srpski turizam u prva tri meseca "uništen", ocenio je ekonomista Dragovan Milićević, prenosi Beta."Srbiju je ove godine posetilo...
Grad Beograd dodelio je posao obezbeđenja objekata Gradske uprave, vredan 150 miliona dinara bez PDV-a (1,27 miliona evra) firmama T&M group solutions, Sparta Security i TE group, koje su i ranije obavlj...
Srbija Republički geodetski zavod
Republički geodetski zavod odgovorio je pismeno na tekst koji je Nova ekonomija objavila a koji se tiče izveštaja Saveta za borbu protiv korupcije o novcu koji je RGZ dobio u poslednje dve decenije za svoj r...
Dva dana nakon što se na društvenim mrežama pojavio snimak sa auto-puta u smeru prema Nišu gde je došlo do sukoba između pratnje premijera Đura Macuta i vozila u kojem su bili pripadnici kab...
Ministarka za državnu upravu i lokalnu samoupravu Snežana Paunović poručila je studentima da se strpe u vezi sa raspisivanjem vanrednih parlamentarnih izbora do 2027....
Fotografija susreta šefa srpske diplomatije Marka Đurića i profesora iz Južne Mitrovice Nedžmedina Spahiua, nastala u kabinetu ministra nakon sastanka, podigla je prašinu u pr...
Inicijativa predloga da se sa zgrada Generalštaba Vojske Srbije u Beogradu skine zaštita kulturnog dobra nije zavedena u elektronskoj pisarnici Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture, već samo na pa...
Arhiv javnih skupova, organizacija koja se bavi brojanjem učesnika na javnim okupljanjima, izneo je procenu o broju prisutnih na večerašnjem skupu podrške Mariji Vasić ispred Centralnog zatvora u Beogradu....
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења