Srbija je sa kineskom kompanijom PowerChina usaglasila Memorandum o razumevanju za projektovanje beogradskog metroa.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je juče da izrada idejnog projekta treba da počne „uskoro“.
Ona je u četvrtak održala sastanak sa delegacijom kompanije PowerChina koju je predvodio potpredsednik te firme Ren Lindži.
Za izgradnju metroa u Beogradu zainteresovana je i francuska kompanija Alstom, koja se pominjala kao partner za izgradnju metroa još pre promene vlasti u glavnom gradu, dok se u poslednje vreme kao mogući izbor javlja PowerChina.
Srpska, francuska i kineska strana vodile su pregovore o izgradnji metroa, ali detalji o ovim razgovorima su nepoznati javnosti.
Vlada Srbije planira da se naredne godine zaduži 580 miliona evra kako bi započela prvu fazu izgradnje beogradskog metroa, što je objavljeno u predlogu zakona o budžetu Srbije za 2020. godinu.
Od tog iznosa, 80 miliona ćemo se zadužiti kod Republike Francuske, dok za ostalih 500 miliona evra nije poznato ko će biti kreditor budući da se u budžetu ovaj iznos nalazi u klasifikaciji „projektni zajmovi kod stranih investicionih korporacija, fondova i banaka“.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je u sredu, 6. novembra, da će izgradnja metroa početi krajem sledeće godine, i da će se graditi dve linije metroa ukupne dužine 42 kilometra.
Prva linija od Železnika do Mirjeva biće duža od 21 kilometra a druga linija od Zemuna do Mirjeva malo biće duga više od 19 kilometara, rekao je Vesić na seminaru „Tendencije razvoja u javnom prevozu“ u Beogradu.
PROČITAJTE JOŠ:
Makron sa Vučićem, a iza kulisa pregovori oko metroa
Za metro se zadužujemo 580 miliona evra, manji deo kod Makrona