Srbija

08.06.2021. 14:49

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Beogradske pijace: Planiraju se podzemne garaže, liftovi…

Grad Beograd traži ponuđača koji bi uradio studiju izvodljivosti za rekonstukciju pijaca “Kalenić”, “Skadarlija” i “Banovo brdo”, pokazuju podaci Portala za javne nabavke.Nakon studije gradska uprava trebal...

Foto: Nova ekonomija

Srbija

08.06.2021. 14:49

Grad Beograd traži ponuđača koji bi uradio studiju izvodljivosti za rekonstrukciju pijaca „Kalenić“, „Skadarlija“ i „Banovo brdo“, pokazuju podaci Portala za javne nabavke.

Nakon studije gradska uprava trebalo bi da sazna da li je investrianje opravdano sa „prostorne, ekološke, finansijske, tržišne i ekonomske tačke gledišta“, navodi se u specifikaciji tendera.

Kako grad planira da uradi centralne gradske pijace?

Pijaca „Skadarlija“

Planirano je da uklone svi postojeći objekti, i zidani i montažni.

Predviđena je da se izgrade dve podzemne etaže, a iznad njih trg u dva nivoa.

Pijaca bi nakon rekonstrukcije trebalo da bude podeljena u četiri celine:

  1. Javna garaža sa više etaža (spratova) u koju se ulazi iz ulice Đorđa Jovanovića, kapaciteta oko 400 vozila.
  2. Prostor za snabdevanje pijace – magacini, rashladne komore, smećara, pristup dostavnih vozila.
  3. Donji nivo delimično natkrivenog trga na koji se ulazi iz Skadarske i iz obodnih ulica, a koji je „sistemom platoa i blagih rampi“ povezan sa trgom koji je višem nivou. Predviđeno je da ovaj deo pijace radi u svim vremenskim uslovima, a da su toj celini nalaze objekti uprave, prodavnice hrane, mesa, ribe, mleča hala
  4. Na višem delu trga koji je okrenut prema ulici Džordža Vašingtona i Drinčićevoj ulici bi trebalo da se nalaze objekti za prodaju, pripremu i konzumaciju hrane.

Na pijaci „Skadarlija“ je planirano povećanje kapaciteta tezgi za 10-15 odsto, a svi nivoi će međusobno biti povezani liftovima, platformama za prenos tereta i odgovarajućim brojem stepeništa.

ŽENE TREBA DA OSTAVE GLADNU STOKU DA BI OTIŠLE NA OBUKU

Pijaca „Kalenić“

Planirana rekonstrukcija „Kalenić“ pijace podrazumeva natkrivanje nadstrešnicama platoa na kome se nalaze tezge, ukupne površine oko 6.000 metara. 

Predviđeno je uklanjanje svih postojećih montažnih objekata, kao i rušenje kapije uz ulicu Maksima Gorkog koja prelazi građevinsku liniju. Sužavanje kapije je neophodno zbog proširivanja ove saobraćajnice, kako je predviđeno postojećim planovima, a što se i navodi u urbanističkom planu rekonstrukcije „Kalenića“.

Prema urbanističkom projektu koji je objavljen na stranici Grada, nije planirano rušenje kapije u Njegoševoj ulici, već samo njena rekonstrukcija, dok se u obrazloženju tendera za izradu studije izvodljivosti navodi da je planirano njeno rušenje i projektovanje nove.

Na „Kaleniću“ je planirano i oformljavanje „gastro bloka“ koji bi trebalo da ima više podcelina i da se nalazi u prostoru između dve kapije koji će zadržati „pretežnu uslugu prodaje, pripreme i konzumacije hrane“, piše u tenderskoj dokumentaciji.

Planirano je i podizanje kapaciteta tezgi za oko 15 odsto, kao i rekonstrukcija Mlečne hale u „gabaritu i volumenu objekta“, dok će se njegova funkcija zadržati.

Podsećamo, kompletna rekonstrukcija „Kalenića“ trebalo je da bude završena još 2018, o čemu je Nova ekonomija, već pisala.

NOVA REKONSTRUKCIJA KALENIĆA, TREBALO DA BUDE ZAVRŠENA JOŠ 2018. 

Pijaca „Banovo brdo“

Takođe se planira uklanjanje svih zidanih i montažnih objekata.

Pijaca u Požeškoj bi trebalo da dobije podzemnu garažu za oko 400 vozila, kao i mlečnu halu i lokale za prodaju mesa, ribe i robe široke potrošnje.

Otvoreni deo pijace bi delom trebalo da bude natkriven, gde će se na tezgama prodavati voće, povrće, poljoprivredni proizvodi i cveće.

Predviđena je i lokacija za objekat upave, kao i prostor za snabdevanje pijace u okviru koga će biti magacini, rashladne komore, smećara, pomoćni prostor i pristup za dostavna vozila.

I na ovom pijaci je planirano povećanje kapaciteta tezgi za 10-15 odsto i povezivanje liftovima, platformama za prenos tereta i stepeništima.

Rok za podnošenje ponuda za izradu studije izvodljivosti je 22. jun. 

KONAK KNEZA MILOŠA VIŠE NIKADA NEĆE BITI ISTI

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.