Srbija

15.12.2021. 15:10

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

BOŠ objavio vodič za saradnju civilnog i poslovnog sektora

Gotovo 80 odsto projekata u saradnji poslovnog i civilnog sektora imaju filantropski karakter, te postoji prostor i potreba da se razvijaju programi iz drugih oblasti, navodi se u vodiču za saradnju poslovnog i civilnog sektora Beogradske otvorene &...

Pixabay

Srbija

15.12.2021. 15:10

Gotovo 80 odsto projekata u saradnji poslovnog i civilnog sektora imaju filantropski karakter, te postoji prostor i potreba da se razvijaju programi iz drugih oblasti, navodi se u vodiču za saradnju poslovnog i civilnog sektora Beogradske otvorene škole. 

Beogradska otvorena škola (BOŠ) predstavila je danas na onlajn konferenciji vodič za saradnju ova dva sektora koji ima cilj da ohrabri što veći broj kompanija i organizacija civilnog društva da preduzmu aktivne korake i ostvare dugoročnu saradnju.

„Procenili smo da je situacija u oba sektora zrela za poboljšanje i kvaliteta i obima saradnje, i da je sada pravi trenutak. Svi naši budući projekti imaće komponentu podrške partnerstvu civilnog i poslovnog sektora“, istakla je koordinatorka saradnje sa biznis sektorom u Beogradskoj otvorenoj školi Milena Vujović. 

Vodič pod imenom „Inicijative za održivu budućnost – inovativni pristupi za saradnju civilnog i poslovnog sektora“ sadrži konkretne smernice i okvire u kojima partnerstvo ta dva sektora može biti ostvareno.

Sfere koje su predstavnici ova dva sektora prepoznali kao one koje su od zajedničkog interesa su: unapređenje okruženja za poslovanje mikro, malih i srednjih preduzeća, unapređenje zapošljivosti mladih i zaštita životne sredine.

Biznis strana je kao izazove u saradnji sa civilnim sektorom, između ostalog, navela da organizacije civilnog društva (OCD) moraju da poseduju kredibilitet i stručnu procenu u poslovima kojima se bave i da imaju pripremljene i razrađene predloge inicjativa koje bi predložile kao predmet saradnje. 

Biznisi smatraju i da OCD treba da imaju kapacitete koji mogu da sprovedu te inicijative i da imaju dobro izveštavanje o projektima koji se sprovode, o tome da li je taj projekat uspešan ili ne. 

Sa druge strane civilne organizacije smatraju da predstavnici poslovnog sektora treba da se fokusiraju na dugoročnu saradnju, a ne isključivo na sponzorstva i donacije, da je potrebno graditi međusobno poverenje u inicranju i osmišljavanju zajedničkih inicijativa, i da je neophodno da se saradnja proširi na pitanja vladavine prava, ljudskih prava, nezavisnosti medija. 

Tri osnovna koncepta pomoću kojih ciljevi saradnje mogu da se ostvare su poslovni model (business model), dizajnersko  razmišljanje i širi društveni uticaj, piše u vodiču.  

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.