Srbija

14.03.2022. 14:57

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Transparentnost: Lista SNS-a troši najviše novca u predizbornoj kampanji

Za predsedničke i parlamentarne izbore u Srbiji iz budžeta je izdvojeno oko 15,7 miliona evra, a do sada je potrošeno manje od 10 odsto tih sredstava, oko 1,5 miliona evra, saopštila je Transparentnost Srbija. Većina partija oslanja ...

Foto: Nova ekonomija/Čedomir Savković

Srbija

14.03.2022. 14:57

Za predsedničke i parlamentarne izbore u Srbiji iz budžeta je izdvojeno oko 15,7 miliona evra, a do sada je potrošeno manje od destet odsto tih sredstava, oko 1,5 miliona evra, saopštila je Transparentnost Srbija. Većina partija oslanja se upravo na ta sredstva, a ona će biti uplaćena tek pet dana nakon što se utvrdi spisak svih učesnika izbora.

Programski direktor Transparentnosti Nemanja Nenadić je naveo da je u prve tri nedelje kampanje za parlamentarne izbore jedino SNS emitovala oglase na televizijskim stanicama, iako je u to doba već bilo proglašeno još deset izbornih lista.

Kampanju je u značajnijem obimu vodila samo Srpska napredna stranka (SNS), koja je na televizijske i oglase na Fejsbuku potrošila najmanje 600.000 evra.

Prema podacima Fejsbuka, vrednost oglašavanja sa naloga SNS-a i funkcionera te stranke u proteklih mesec dana bila je oko 80.000 evra.

Kako se naglašava, tome trebalo dodati i oglašavanje vredno preko 10.000 evra sa nekoliko naloga preko kojih se promoviše SNS ili kritikuju njeni protivnici (nalozi „Pristojna Srbija“, „Volimo srpsku opoziciju“).

Prema podacima Transparentnosti, u trećoj nedelji kampanje, najviše novca od oglasa koje je platila lista „Aleksandar Vučić – Zajedno možemo sve“, prihodovala je Televizija Pink, 136.141 evra, od 28. februara do 6. marta, ako se računa minimalni popust prilikom njihvog plaćanja.

U istom periodu Radio televizija Srbije je prihodovala 94.015, TV Prva 54.683, TV B92 28.280 evra, TV Happy 53.811 evra, a u cele tri nedelje do sada je potrošeno 728.528 evra na TV oglase. 

Transparentnost: Poreska krije informacije o oporezovanju frilensera
Transparentnost: Država i dalje u v.d. stanju

Sredstva za finansiranje parlamentarnih izbora biće finansirana iz budžetske rezerve.

Broj promotivnih aktivnosti veći za je za 58 odsto nego u istom periodu prethodne godine, kada nije bilo izbora.

Za „Top 10“ najaktivnijih funkcionera, broj promotivnih aktivnosti je veći 118 odsto, a među njima prednjači Goran Vesić sa 32, a zatim Vanja Udovičić sa 28 promotivnih aktivnosti.

Aleksandar Vučić je imao 11 promotivnih, od toga šest u drugoj nedelji marta.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.