Srbija

31.03.2022. 16:59

Nevena Petaković

Autor: Nova Ekonomija

Od koga će Pošta kupiti elektrobicikle?

Pixabay

Srbija

31.03.2022. 16:59

Pošta Srbije dodelila je ugovor za nabavku 260 elektrobicikala firmi SIT SYSTEMS iz Beograda. Ugovor je vredan 58.838.000 dinara bez PDV-a. 

To bi značilo da jedna elektrobicikl košta oko 226.000 dinara (1900 evra), bez PDV-a.

Pošta je krajem godine raspisala nabavku elektrobicikala koji treba da budu žute boje i dvostrano brednirani logom Pošte.

Na sajtu firme Sit systems se navodi da su među njihovim klijentima EPS, Telekom Srbija, Narodna banka Srbije, Aerodrom Nikola Tesla, Ambasada SAD, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, socijalna i boračka pitanja, NIS, Republički fond za zdravstveno osiguranje, JKP „Zelenilo Beograd“.  

Firma je u 2020. godini imala poslovni prihod od 193,48 miliona dinara. U odnosu na 2014. godinu poslovni prihod firme Sit systems uvećan je skoro 20 puta (u 2014. godini iznosio je 9,9 miliona dinara). 

Sit systems je osnovan 2010. godine, a pretežna delatnost firme je „nespecijalizova trgovina na veliko“. 

Preko 1.000 mopeda ipak stiže u Poštu

Pored firme „Sit systems“ ponudu za elektorbicikle Pošta je dobila i od grupa ponuđača E Prime iz Beograda i preduzeća za proizvodnju i promet „Paraleks“ iz Leštana. Te firme su ponudile da obezbedi bicikle za 51,87 miliona dinara. 

Međutim, njihova ponuda je odbijena kao neprhvatljiva jer se na dostavljem uzorku elektrobicikla na prednjem i zadnjem uređaju za svetlosnu signalizaciju nalaze izmenjive baterije Zinc Chloride, koje nisu alkalne, što nije u skladu sa tehničkom specifikacijom (Pošta je zahtevala da se uređaji za signalizaciju napajaju preko alkalne električne baterije). 

Na uzorku koji je dostavila ta grupa ponuđača nedostaju i dva katadioptera na prednjem točku, a ni unutrašnjost torbe za pritljag nije ojačana zidovima od polipropilena, što je takođe zahtevano tehničkom specifikacijom. 

Pošta nastavlja ulaganja, dva miliona evra za nove uniforme

Detaljna tehnička specifikacija 

Pošta je u tehničkoj specifikaciji detaljno navela karakteristike i elemente koje treba da poseduje novo prevozno sredstvo koje nabavlja.

Između ostalog je tražila da elektromotor pomoćnog električnog pogona bude smešten u srednjem pogonu, da ram bude „ženski“, izrađen od aluminijuma, napravljem od ovalnih cevi debelih zidova. 

Pošta je tražila i da menjanje brzina bude nezavisno od okretanja pedala, brzine se mogu menjati bez okretanja pedala, stojeći ili u toku vožnje.

Od zainteresovanih ponuđača je, u međuvremenu, pristiglo više zahteva za pojašnjem tehničke dokumentacije, a Pošta je neke od  sugestije usvojila i izmenila konkursnu dokumentaciju. 

Zainteresovane firme su, između ostalog, pitale zašto Pošta „ograničava broj dozvoljenih brzina na tačno tri“ ili zašto „zahteva da serijski broj rama mora biti pozicioniran na vidljivom mestu sa gornje strane rama“.  

„Namena elektrobicikala je dostavno vozilo, a ne trkačko, i nije plan da se koristi na velikim usponima ni da se voze pri većim brzinama“, navela je Pošta i ostala pri ovom zahetvu.

„Tačno 3 brzine su se ispostavile kao najbolje rešenje kod teretnih bicikala, i svi proizvođači preporučuju te menjače“, naveo je Naručilac. 

Pošta je nedavno dodelila i ugovor za nabavku mopeda, firmi P.G.S. Motori. Ugovor o javnoj nabavci, dodeljen ovoj kompaniji, vredan je 395,24 miliona dinara (bez PDV-a). 

Tokom 2021. godine Pošta je oglasila niz javnih nabavki, od softvera, mopeda, bicikala do poklopaca za kutije. 

V.d . direktora Pošte Zoran Đorđević je početkom juna 2021 najavio zamenu voznog parka ekološkim vozilima na električni i hibridni pogon, nove uniforme za zaposlene, kao i uvođenje paketomata.

Poštari sanjaju dan kada će se približiti prosečnoj plati

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.