Javno komunalno preduzeće GSP Beograd obustavilo je nabavku 80 novih trolejbusa jer je jedina ponuda koja je stigla na tender za skoro milijardu dinara prevazišla procenjenu vredost javne nabavke.
Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd raspisalo je sredinom februara tender za kupovnu 80 novih trolejbusa. GSP je vrednost nabavke tada procenio na 5,5 milijardi dinara (oko 47 miliona evra).
Na tender GSP-a javila se jedino firma Škoda Electric A.S. iz Češke koja je ponudila da trolejbuse obezbedi za 6,3 milijarde dinara, bez poreza na dodatu vrednost (PDV).
„Nakon pregleda dokumentacije, Komisija je mišljenja da vrednost ponude prelazi iznos procenjene vrednosti javne nabavke, te se ponuda odbija kao neprohvatljiva i neće biti rangirana prema kriterijumu za dodelu ugovora koji je određen u dokumentaciji o javnoj nabavci“, piše u odluci o obustavi postupka.
Beograd kupuje 80 trolejbusa, tender vredan 47 miliona evra
Duplo skuplje plaćamo autobuske karte od EvropljanaPrvih 20 trolejbusa treba da budu isporučeni u roku od 300 do 365 dana od dana zaključenja ugovora, dok svake naredne godine treba da stigne po još 20 trolejbusa, pisalo je u tenderskoj dokumentaciji.
Pored trolejbusa, nabavka obuhvata i obuku kadrova kupca i tehničku podršku.
Kako piše u specifikaciji, vozila treba da budu opremljena uređajima sistema za naplatu karata i daljinsko praćenje vozila, da imaju ugrađen WiFi/4G ruter, kao i da budu opremljeni sistemom za automatsko brojanje ulaza i izlaza putnika.
Građani bi se češće vozili javnim prevozom kad bi on bio kvalitetnijiSvi trolejbusi moraju da budu iste marke i proizvedeni od istog proizvođača, a modeli koje se nude moraju biti proizvedeni u serijskoj proizvodnji.
Jedan od uslova za dobijanje ugovora bio je da ponuđač dokaže da je u prethodne tri godine isporučio minimum 20 komada kompletno novih niskopodnih trolejbusa, opremljenih vučnom baterijom za autonomno kretanje sa radnim dometom u režimu vučne baterije najmanje pet kilometara i da za iste nije imao nerešene reklamacije koje se odnose na kvalitet ili eksploataciju isporučenih vozila.
Trolejbusi moraju biti isporučeni i u eksplotaciji u bilo kojoj zemlji članici Evropske unije, Evropske ekonomske zone (EEA), uključujući Island, Lihtenštajn, Norvešku i Švajcarsku.
Prosečna starost solo trolejbusa na kraju 2020. godine bila je nešto više od 11 godina, dok je starost zglobnih trolejbusa bila 17,6 godina, vidi se iz statistike GSP-a.