Nekoliko velikih luksuznih brendova, uglavnom francuskih, najavilo je povlačenje sa ruskog tržišta, a do sada su mnogi i zatvorili svoje prodavnice i obustavili rad u Rusiji. Oni su naveli kao razlog logističke poteškoće i zabrinutost za bezbednost osoblja usred rusko-ukrajinske krize, kao i stanje trenutne situacije u Evropi, rastuće neizvesnosti i složenosti poslovanja.
Kada je najveći LVMH-ov brend Louis Vuitton na Instagramu objavio poruku u kojoj piše da su duboko dirnuti tragičnom situacijom koja se odvija u Ukrajini i da će donirati milion evra izbeglicama, ta izjava je izazvala bujicu negativnih komentara uključujući – „Zatvorite svoje radnje u Rusiji ako ste ozbiljni” i „Prestanite prodavati u Rusiji”.
Sve što se dešava u Ukrajini prati se uživo na društvenim mrežama, sve se dešava na pragu Evrope, medijski pritisak je konstantan, atmosfera jako napeta.
Iako je Rusija u poslednjih dvadeset godina beležila značajan ekonomski rast, za mnoge kompanije preko noći je postala riskantno i neizvesno tržište u koje se trenutno ne isplati ulagati. Rusija čini 5% svetskog tržišta luksuznih dobara, ali i dalje u poređenju sa Kinom i Sjedinjenim Američkim Državama taj deo je u ovom trenutku zanemarljiv.
Ono što malo upada u oči jesu diplomatska objašnjenja o prestanku saradnje, nepotpuno izjašnjavanje o „trenutnom globalnom kontekstu”, biraju se reči, pažljivo se zaobilazi sve što bi narušilo neke buduće poslovne odnose, izjave su više nego u rukavicama, potencira se zabrinutost, pratiće se situacija i u „skladu sa tim prilagođavati poslovne mere”. Evropske diplomate nastoje da uvođenjem sankcija Rusiji ne osakate sopstvene ekonomije. Izuzeće su uspele da izbore italijanska industrija luksuznih proizvoda i belgijska industrija dijamanata. Niko ne žuri sa povlačenjem i sankcijama, ali što se mora, mora se.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs