Vesti iz izdanja

31.03.2022. 23:29

Autor: Biljana Bilaković

„Prestanite prodavati u Rusiji”

Moda

Nekoliko velikih luksuznih brendova, uglavnom francuskih, najavilo je povlačenje sa ruskog tržišta, a do sada su mnogi i zatvorili svoje prodavnice i obustavili rad u Rusiji. Oni su naveli kao razlog logističke poteškoće i zabrinutost za bezbednost osoblja usred rusko-ukrajinske krize, kao i stanje trenutne situacije u Evropi, rastuće neizvesnosti i složenosti poslovanja.

Kada je najveći LVMH-ov brend Louis Vuitton na Instagramu objavio poruku u kojoj piše da su duboko dirnuti tragičnom situacijom koja se odvija u Ukrajini i da će donirati milion evra izbeglicama, ta izjava je izazvala bujicu negativnih komentara uključujući – „Zatvorite svoje radnje u Rusiji ako ste ozbiljni” i „Prestanite prodavati u Rusiji”.

Sve što se dešava u Ukrajini prati se uživo na društvenim mrežama, sve se dešava na pragu Evrope, medijski pritisak je konstantan, atmosfera jako napeta.

Iako je Rusija u poslednjih dvadeset godina beležila značajan ekonomski rast, za mnoge kompanije preko noći je  postala riskantno i neizvesno tržište u koje se trenutno ne isplati ulagati. Rusija čini 5% svetskog tržišta luksuznih dobara, ali i dalje u poređenju sa Kinom i Sjedinjenim Američkim Državama taj deo je u ovom trenutku zanemarljiv. 

Ono što malo upada u oči jesu diplomatska objašnjenja o prestanku saradnje, nepotpuno izjašnjavanje o „trenutnom globalnom kontekstu”, biraju se reči, pažljivo se zaobilazi sve što bi narušilo neke buduće poslovne odnose, izjave su više nego u rukavicama, potencira se zabrinutost, pratiće se situacija i u „skladu sa tim prilagođavati poslovne mere”. Evropske diplomate nastoje da uvođenjem sankcija Rusiji ne osakate sopstvene ekonomije. Izuzeće su uspele da izbore italijanska industrija luksuznih proizvoda i belgijska industrija dijamanata. Niko ne žuri sa povlačenjem i sankcijama, ali što se mora, mora se.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.