Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture potvrdilo je urbanistički projekat izgradnje obilaznice oko Užica. Na proleće se očekuje izdavanje građevinske dozvole, a radovi bi prema ranijim najavama trebalo da budu završeni sledeće godine.
Kako je prenela eKapija, potvrđen je projekat gradnje mosta preko reke Đetinje, koji bi, kao deo te saobraćajnice trebalo da bude dug 260 metara.
Investitor projekta su Putevi Srbije, a izgradnja bi trebalo da bude završena do kraja 2024. godine.
Inače, reč je o projektu koji je započet još pre 30 godina, nastavljan pre 20, ali do sada nikada nije realizovan, iako je Užicu zbog gužve kroz centar grada ta obilaznica više nego potrebna.
Pored toga, kako se dodaje, gradiće se još sedam mostova.
Konstrukciju mosta preko Đetinje čini lučna konstrukcija sa rasponom od oko 180 metara i gredom koja je monolitno spojena sa lukom u središnjem delu.
Zahvaljujući velikom rasponu luka na novom mostu moguće preskočiti kanjon reke Đetinje bez narušavanja korita i bliže okoline, dodaje se u projektu.
Prema dokumentu koji je izradio Institut za puteve AD Beograd, deonica dužine približno 4,8 km počinje denivelisanom raskrsnicom „Surduk“ koja će se nalaziti kod istoimenog kiamenoloma na Zlatiborskom putu.
Na kraku petlje Bajina Bašta – Užice projektom je predviđena izgradnja „galerije“, a u zoni same denivelisane raskrsnice primenjena je i kružna raskrsnica.
Računska brzina deonice je 60km/h (kilometara na čas), a gradiće se dve trake širine 3,25 metara.
Osim mosta preko reke Đetinje, radi prelaženja preko depresija terena duž trase saobraćajnice predviđeno je sedam mostova raspona od 20 – 130 metara, navodi se u projektu.
Autoput Beograd-Čačak, ilustracijaFoto: Nova ekonomija
Izgradnja obilaznice oko Užica proglašena je projektom od nacionalnog interesa.
U martu prošle godine potpisan je ugovor o projektovanju i izgradnji vredan 29,8 miliona evra sa kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China Limited, kada su počeli i pripremni radovi na trasi.
Kako je nedavno prene naš portal, na čelu radne grupe za izgradnju užičke obilaznice nalazis e ministar građevine, Goran Vesić.
Deo organizacije Zeleno levi front – Ne damo Srbiju, sa sedištem u Užicu, nedavno je kritikovao „neosnovano odugovlačenje izgradnje obilaznica“ oko Užica, Požege, Loznice i tunela ispod prevoja Kadinjača.
Kako se navodi u saopštenju, koje je prenela i Nova ekonomija, ta organizacija izražava zabrinutost zbog prestanka važenja Odluke o obrazovanju radne grupe za realizaciju tih projekta.